İzmir'i yeniden yaratan başkan

Üsküplü bir anne ve Priştinalı bir babanın çocuğu olarak 1952 yılında İzmir'de dünyaya gelen Ahmet Piriştina, altı yıllık belediye başkanlığı döneminde proje ve uygulamalarıyla adeta İzmir'i yeniden yarattı.

İSTANBUL - Üsküplü bir anne ve Priştinalı bir babanın çocuğu olarak 1952 yılında İzmir'de dünyaya gelen Ahmet Piriştina, altı yıllık belediye başkanlığı döneminde proje ve uygulamalarıyla adeta İzmir'i yeniden yarattı. Piriştina, İzmir'in simgelerinden Kordon Boyu ve Körfez'de hayata geçirdiği prestij projeleriyle ünlendi.
Piriştina, Türkay Koleji'nden mezun oldu ve özel sektörde çalıştığı dönemde çeşitli şirketlerde genel müdürlük yaptı. 1989'da girdiği Büyükşehir Belediye Meclisi'nde DSP Grup Başkanvekilliği'nin ardından 1995'te İzmir Milletvekili seçildi. KİT Komisyonu daimi üyeliği, Uğur Mumcu Suikastı Araştırma Komisyonu üyeliği, Genel Kurul Salonu Yenilenmesi Soruşturması Komisyonu Başkanlığı yaptı. 1999 yerel seçimlerinde DSP'den başkan seçilen Piriştina, Bülent Ecevit'in Kasım 2003 olağan kongrede tekrar genel başkanlığa aday olması üzerine DSP'den istifa etti. 28 Mart 2004 yerel seçimlerinde CHP adayı olan Piriştina, yüzde 45 oyla yeniden başkan seçildi.
Griyi, yeşile çevirdi
İzmir'de altyapı ve ulaşım çalışmalarıyla dikkat çeken Piriştina, yeşil alan, körfez, çevre sağlığı, İZSU, tarihsel çevre, ulaşım projeleriyle şehrin çehresini değiştirdi. Piriştina, Güzelbahçe-Çiğli kıyı bandı ve şehir genelinde oluşturduğu 3 milyon 447 bin metrekarelik yeşil alan ve yüzlerce parkla İzmir'in gri görünümünü yeşile çevirdi.
'Bir kent suçu işlendi' dediği Kordon Boyu'nda 1989 yılından beri tartışılan gidiş-geliş üç şerit ve emniyet şeridiyle bir otoyola dönüştürülen İzmir'in ünlü sahil yolunu, prestij projesi olarak yeniden düzenledi. Koruma imar planı kapsamında, Kordon'un yolları daraltılıp yürüyüş alanlarına çevrildi.
İzmir'in lağım çukuruna dönen Meles Deltası'nı ıslah etti, 300 bin metrekarelik çevre ve yeşil alan düzenlemesiyle ikinci Haliç mucizesini yarattı. Körfez'de 10 kilometrelik set oluşturan Ragıp Paşa Dalyanı'nı yıkarak yeniden inşasına izin vermeyen Piriştina, 11 kilometrelik İzmir metrosunu hizmete açtı, 5 kilometrelik ikinci aşamasının da temelini attı. Ahmet Piriştina, evli ve iki çocuk babasıydı.