scorecardresearch.com

Kanal İstanbul'un güzergahı netleşiyor

Kanal İstanbul'un güzergahı netleşiyor
05/07/2013 00:00
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın hazırladığı Kanal İstanbul projesinin güzergâhı medyaya yansıdı. Plana göre 44 kilometre uzunluğundaki kanal, Yeniköy'den başlayıp, Sazlıdere Barajı'nı takip ederek Küçükçekmece Gölü'nden denize dökülüyor.

Radikal.com.tr - Hükümetin 'çılgın projesi' Kanal İstanbul 'un kesin güzergâhının belirlendiği öne sürüldü. Sabah gazetesinin haberine göre, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, proje ile ilgili İmar Planını ön inceleme için İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve ilgili kamu kurumlarına gönderdi. Plan şu anda İBB İmar ve Şehircilik Daire Başkanlığı tarafından inceleniyor. Belediye inceleme sonucunda Bakanlığa görüş bildirecek. Bakanlık kesin planı hazırlayıp imzaladıktan sonra planla ilgili olarak diğer belediyeler ve kamu kurumlarından da görüş alınacak. Ardından da plan, İBB ve ilçe belediyelerinde askıya çıkarılacak.

BARAJ VE GÖLDEN YARARLANILACAK 
Plana göre Kanal İstanbul'un başlangıcı, 3. Havalimanı ile komşu olacak. Bakanlığın, bu rotayı seçmesinin en önemli nedeni ise, kanal aksında bulunan arazilerin çoğunun Hazine'ye ait olması ve kanal açılırken Sazlıdere Barajı ve Küçükçekmece Gölü'nden maksimum düzeyde faydalanılacak olması. Sazlıdere Barajı ve Küçükçekmece Gölü'nün dışında kalan alan 16 kilometrelik kısmında hafriyat çalışması yapılacak. İstanbul'un çılgın projesi kesin güzergâhı Yeniköy- Sazlıdere Barajı- Arnavutköy- Başakşehir- Küçükçekmece Gölü olacak. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Kanal İstanbul projesi için geçtiğimiz Nisan ayında alt ve üst yapı projeleriyle ilgili belediyeler ve kurumlardan önümüzdeki 50-100 yıllık yaklaşım planlarını, projelerini ve çalışmalarını istedi. Bakanlığa ulaşan görüşler doğrultusunda 1/100.000 ölçekli imar planı yaptı. Planı, Bakanlığa bağlı Mekânsal Planlama Genel Müdürlüğü hazırladı.

ÜÇÜNCÜ HAVALİMANINA KOMŞU 
Plan ile Kanal İstanbul güzergâhı ve güzergâhta yapılacak yeni yerleşim birimleri, ticaret alanları ve turizm merkezleri ile rezerv alanları da belirlendi. İmar Planı'na göre Kanal, Kuzey'de Yeniköy'den başlayacak, 3. Havalimanı'na komşu olacak. 44 km uzunluğunda ve 200 metre genişliğinde olması planlanan Kanal'ın kuzey ve güney ucunda birer lüks marina kurulacak. Bakanlığın, bu rotayı seçmesinin en önemli nedeni ise, kanal aksında bulunan arazilerin büyük bölümünün hazineye ait olması. Hazırlanan plandaki verilere göre kanalın geçtiği arazilerin büyük bölümü tarımda kullanılıyor. Projede Sazlıdere Barajı ve Küçükçekmece Gölü'nden maksimum fayda sağlanması da planlandı. Sazlıdere Barajı boydan boya kanalın içinde olacak. Kirlilik sebebiyle tehlike alarmı verilen Küçükçekmece Gölü de kanal içinde yer alacak. Bu sayede istimlak bedeli ile diğer maliyetler daha düşük olacak. Güzergâhın bir diğer avantajı, yol üzerinde hiç orman arazisi bulunmaması. Kanal boyunca yoğun ve az yoğunlukta konutlar, ticaret alanları ve turizm merkezleri bulunacak.

42 bin hektarlık alanda kamulaştırma

BAKANLIK: GÜZERGAH ÇALIŞMASI YOK

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ise Kanal İstanbul’un güzergahıyla ilgili herhangi bir çalışmaları bulunmadığını bildirdi. Bakanlıktan yapılan açıklamada, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı kaynaklı “Kanal İstanbul’un Son Güzergahı” başlığıyla yayınlanan haberlerin ve haritaların bazı basın yayın organlarında ve internet medyasında yer aldığı hatırlatıldı. Açıklamada, “Kanal İstanbul’un güzergahıyla ilgili herhangi bir çalışmamız yoktur” denildi.

 

http://www.radikal.com.tr/114051011405102

YORUMLAR
(2 Yorum Yapıldı)
Tüm Yorumları Gör

jeolojik sakınca - genco940

Uzun lafın kısası Kanal İstanbul projesinin her iki yeride hiçte uygun olan bir yer değildir. Senelerdir Büyük İstanbul depreminden bahsedilirken, bir yandan depreme dayanıklı binalar kapsamında kentleşme projelerine yer verilirken, açılacak kanal ile alt yapının zayıflatılması esasen fay hatları üzerindeki bölgede tehlikeyi büyülten boyutlara taşımaktan ileri gitmemektedir. Bu konuda ilgili kuruluşların görüşleri alınmadan böyle bir projeye girişilmesi, üstüne üstlük aynı bölgede üçüncü hava limanı inşaatının yer alması da ayrı bir konudur. İllede ben yaparım diyorsan yap derler de neticelerine karışmazlar. Nemi olur, bölge boğazdan itibaren kanal istanbulla birlikte karadenize doğru açılır gider dersem ne dersiniz.

Seçim Yaklaşırken - Güçdengesi

Nezaman bir şeyin üstü örtülmeye çalışılsa yeni bir gündem yaratılır, bu gündemler genelde havadan sudan olur. Şimdikide sudan ama busefer büyük sudan. Çünkü iki kuş sözkonusu; hem bunca sorunu görmezden gelip gündemi değiştirmek, hemde seçim...