Kapkaççı can aldı

İstanbul'da Bağcılar'da 28 yaşındaki Rıdvaniye Kahraman, çantasını kurtarmaya çalıştığı kapkaççıların kullandığı minibüsün altında kalarak can verdi.
Haber: TİMUR SOYKAN / Arşivi
ULAŞ YILDIZ / Arşivi

İSTANBUL - Toplumda terör estiren kapkaç saldırılarının bir yenisi dün sabah Bağcılar'da yaşandı. 28 yaşındaki fabrika işçisi Rıdvaniye Kahraman, çantasını almak isteyen 'minibüs'lü kapkaççılar tarafından sürüklendi. Kahraman, minibüsün altında kalarak hayatını kaybetti.
Rıdvaniye Kahraman dün sabah saat 07.00'de Altınyıldız Fabrikası'ndaki işine gitmek için Güneşli'deki evinden yola çıktı. Bir haftalık izinden sonra işbaşı yapacaktı. Ancak birkaç dakikalık gecikme yüzünden servis aracını kaçırdı. Yenibosna'ya giden minibüse binmek için hızlı adımlarla Eflatun Sokak'tan Atatürk Caddesi'ne yürüyordu. Bu sırada üç kapkaççı da ara sokakta çalıntı bir minibüsle pusudaydı.
Saldırganlar, 34 UH 6959 plakalı minibüsle yaklaşıp Kahraman'ın omuzuna asılı çantayı çekti. Ancak Kahraman çantasını bırakmayınca minibüsle birlikte yerlerde sürüklendi. Çantanın sapı koptuğunda ise kapkaçcıların kullandığı minibüsün altında kaldı. Paniğe kapılan kapkaççılar kaçarken geride Kahraman'ın cansız bedeni ve sapı kopmuş bir çanta kaldı.
Evi geçindiriyordu
Kahraman ailesi, 1989 yılında çiftçilik
ile geçimlerini sağladıkları Bulgaristan'dan
İstanbul'a gelmişti. İki çocuklu ailenin küçük kızı olan Rıdvaniye, 16 yaşındaydı. Kendilerinden önce gelen akrabalarının yerleştiği, Güneşli'de bir eve taşındılar.
İstanbul'da yaşam zordu. Rıdvaniye'nin bedensel engelli ağabeyi Rıdvan dışında bütün aile fertleri işe girdi. 2001 yılına gelindiğinde 60 yaşındaki baba Sabri Kahraman 100 milyon lira aylıkla bir fabrikada çalışıyordu. 55 yaşındaki anne Hüsniye Kahraman da yine 100 milyon lira aylık alan bir konfeksiyon işçisiydi.
Kahraman ailesinin en önemli geçim kaynağı, Rıdvaniye'nin, Altınyıldız Fabrikası'nda Proje Etüt Birimi'nde çalışarak kazandığı 300 milyon liraydı. Kahraman sekiz yıldır bu fabrikada çalışıyordu. Çocukları çok seviyor, bilgisayar ekranında bir bebeğin resmi bulunuyordu.
Ancak Rıdvaniye Kahraman'ın gelecek hayalleri son aylarda artan kapkaç terörüyle son buldu. Acı haberi alınca sinir krizi geçiren Kahraman ailesi ise "Bu canilere en ağır ceza verilmeli" diye feryat etti.
Sadece İstanbul'da 10 bin vaka
İstanbul'da yılda 10 bin, günde ortalama 30-35 kapkaç ve yankesicilik olayı yaşanıyor.
İstanbul Emniyet Müdürlüğü rakamlarına göre ise 2001 yılının ilk 5 ayında 3 bin 125 kapkaç olayı gerçekleştiği belirtildi. Bu olaylardan ise sadece 360'ı aydınlatılabildi.
Kapkaç olaylarındaki artışa dikkat eden mahkemeler 'hırsızlık' kapsamında yargılanan bu suçu 'gasp' kapsamına alarak cezaları artırdı. Şu ana kadar üç ayrı olayın faili olan bir kapkaççı toplam 33 yıl ceza aldı.
Kapkaççılara karşı İstanbul'da motorize ekipler güçlendirilirken 100 kişilik sivil personel de 'yaya' olarak hizmete sokuldu.
Son günlerde yaşanan olaylarda Florya'da araçla sürüklenen Demet Karaca, Bakırköy'de bıçaklanan Gülay Tosbıyık yaşamını yitirdi.
İki kapkaççının Bostancı'da bir halk pazarına otomobille dalması sonucu da Fevziye Şener öldü.
'Çantayı bırak canını kurtar'

  • Kapkaç olaylarının artması nedeniyle sokağa çıkarken çantalarda değerli eşya ve fazla para bulundurulmamalı, cüzdanlar mümkünse cepte taşınmalı.
  • Bir saldırıyla karşılaşıldığında direnmek yerine çantayı bırakmalı.
  • Caddede trafik akışına ters istikamette
    yürünmeli.
  • Caddeye yakın olan taraftan mümkün oldukça uzak durulmalı, çanta trafik akışının ters istikametinde taşınmalı.
  • Hava karardıktan sonra eve giderken
    ıssız dar sokaklar yerine, ışıklı ana caddelerden geçmeli.
  • Kalabalık alışveriş merkezlerinde veya cüzdanını çantadan çok sık çıkarmamaya, tezgâh üstüne bırakmamaya dikkat etmeli.
  • Özellikle kadın sürücüler otoyolda giderken, araçlarına arkadan çarpan olursa çok dikkat etmeli. Eğer tek başına iseler araçtan inmemeye özen göstermeli, çarpan aracın plakasını ve şahsın eşgalini alarak en yakın polis merkezine bildirmeli.
  • Çantalar otomobilde ön veya arka koltuğa bırakmak yerine mümkünse bagaja kilitlenmeli ya da sürücü koltuğunun altına saklanmalı.
  • Toplu taşıma araçlarında seyahat ederken çantaların kapakları içe dönük olmalı, çanta sırtta değil, vücudun ön kısmına doğru tutulmalı.