Karayolunun gerçekleri

Jandarma Genel Komutanlığı, Emniyet Genel Müdürlüğü ve Gazi Üniversitesi işbirliğiyle düzenlenen 2004 Trafik ve Yol Güvenliği 2. Uluslararası Kongresi'nin ikinci gününde ilginç araştırmalara yer verildi.

İSTANBUL - Jandarma Genel Komutanlığı, Emniyet Genel Müdürlüğü ve Gazi Üniversitesi işbirliğiyle düzenlenen 2004 Trafik ve Yol Güvenliği 2. Uluslararası Kongresi'nin ikinci gününde ilginç araştırmalara yer verildi.
Jandarma Genel Komutanlığı tarafından yapılan bir araştırmayı açıklayan Murat Darçın, kazalarda insan kusurunun yüzde 97, araç kusurunun yüzde 0.6, yol kusurunun ise yüzde 0.8 olduğunu belirtti. Yolcu taşımacılığının yüzde 96'sının, yük taşımacılığının da yüzde 89'unun karayollarıyla yapıldığını kaydeden Murat Darçın, şu bilgileri verdi:
"Gelişmiş ülkelerde karayollarının baş aktörü yüzde 90 oranla otomobiller. Türkiye'de 2001 itibarıyla 9 milyon 821 bin aracın 728 bin 971'i kamyon, 1 milyon 179 bini ise traktör. İngiltere'de karayolunu kullanan bir kişinin önündeki 100 araçtan sadece üçü otomobil dışında araç iken, Türkiye'de yaklaşık 20 tanesi kamyon ve traktör olmak üzere en az 50 tanesi otomobil dışı araç.
Türkiye'de kamyonların motor gücü Avrupa standartlarından yüzde 50 daha düşük, taşınan yük ise iki kat fazla. İki dingilli araçların yüzde 21-42'si taşıma kapasitesinin üzerinde yüklenmekte. 13 tonluk bir dingil yükünün yola verdiği hasar 1100 otomobilin verdiği zarara eşit."
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi de 548 kişi üzerinde yaptıkları bir araştırmayı açıkladı. Ankete katılanların yüzde 30'unun, trafik kazalarının kader olduğuna inandığı ortaya çıktı.