Karbon kopya gibi helikopter kazası

Karbon kopya gibi helikopter kazası
Karbon kopya gibi helikopter kazası

Geyik Barajı?nda 22 metre derine batan helikoptere ulaşma çalışmalarını çok sayıda kişi izledi. Dalgıçlar helikopterin bir benzerini inceleyerek daldı. FOTOĞRAF: KENAN GÜRBÜZ / AA

Geyik Barajı'na düşen helikopterle aynı model bir Rus helikopterinin üç yıl önce, yine barajdan su alırken çakıldığı ortaya çıktı

MUĞLA - Aydın Çine’deki orman yangını için su alırken önceki gün Milas’taki Geyik Barajı’na düşen helikopterin enkazına ulaşıldı. Kazada helikopterde bulunan üç Ukraynalı  personel kurtulmuş, arkada oturan emekli pilot binbaşı Tanju Tezgel ile Orman İşletme Müdürlüğü görevlisi Ali Ekin ise helikopterle birlikte sulara gömüldü. Kurtulan Ukraynalılar, Tezgel ile Ekin’in emniyet kemerlerini çözemediklerini anlattı. Aynı model bir helikopter, 2006 yılında, Kaş’ta yine barajdan su almaya çalışırken düşmüş, beş personel yüzerek kurtulmuştu.
Önceki gün havanın kararması nedeniyle ara verilen arama çalışmasına dün sabah yeniden başlandı. Çalışmaya 36 dalgıç katıldı. 22 metre derinlikteki helikoptere önce altı kişilik bir dalgıç grubu ulaştı. Dalgıçlar görüş mesafesinin sıfır olması yüzünden el yordamıyla helikopter enkazını incelerken, gövdenin ters döndüğünü belirledi. Kapının açılması sırasında helikopterin yan yatabileceği ve dalgıçların da hayatlarını tehlikeye düşürebileceğini göz önüne alan kurtarma ekipleri, aynı tip bir helikopteri bölgeye istedi. Dalgıçlar Marmaris’ten getirilen KAMOV-32 tipi helikopteri  inceledikten sonra çalışmalar yeniden başladı. 

Ayağı halata takılmış
Bulanık suda, el yordamıyla yürütülen çalışmada önce emekli binbaşı pilot Tanju Tezgel’in cesedi çıkarıldı. Tezgel’in helikopterin kapısına kadar geldiği, ancak halata dolandığı anlaşıldı. Ceset Milas Devlet Hastanesi Morgu’na gönderilirken Milas Orman İşletme Müdürlüğü’nde görevli ormancı Ali Ekin’in yakınları fenalık geçirdi.

Kahveci: Kaza nedeni araştırılıyor
Muğla Valisi Ahmet Altıparmak, Geyik Barajı’nda helikopterin düştüğü bölgeye gelerek yetkililerden bilgi aldı. Orman Genel Müdürü Osman Kahveci ise “Acımızı yüreğimize gömerek yangınla mücadele etmeye devam ediyoruz. Bu mücadelede maalesef arkadaşlarımızı şehit verdik” diye konuştu. 
Kahveci, kaza nedeniyle ilgili olarak ise “Sivil havacılık uzmanları bölgede çalışmalara başladılar. Kazanın kesin nedeni bu ekiplerin yapacağı incelemenin ardından ortaya çıkacak. Kazadan kurtulanların ifadesi önemli. Kaza raporu çıkmadan bir şey söylemek yanlış olur.” Kahveci, aynı model helikopterin daha önce de Antalya’da düştüğünün hatırlatılması üzerine, ‘bu konunun araştırıldığını’ söyledi.
Kaş’a bağlı Kıbrısçayı Kanyonu’nda 18 Ağustos 2006’da başlayan yangına müdahale eden aynı tip helikopter, Gömbe Barajı’ndan su alıp yükselmeye çalışırken düşmüştü. Helikopter sulara gömülürken beş personel barajda çalışan işçiler tarafından kurtarılarak Gömbe Sağlık Ocağı’na kaldırılmıştı.
RusKamov şirketinin imalatı olan Ka-32 tipi helikopter, Sovyetler Birliği döneminde donanma gemilerinde kullanılmak üzere tasarlandı. İki adet rotor olarak adlandırılan ana pervaneye sahip helikopterde, kuyrukta yönlendirme amaçlı ayrı bir pervane bulunmuyor. Bu helikopterler kova sistemiyle suyu alarak yangın bölgesine götürüyor ve 2.5-5 ton su taşıyabiliyor.   (dha, Radikal)