'Kazanın etkisi çabuk atlatılır'

Isparta'ya giderken iniş sırasında düşen Atlasjet uçağı, Türkiye'de özel havayollarının büyüyüp THY'ye rakip haline gelmesinin ardından meydana gelen ilk özel havayolu kazası olarak tarihe geçti.

İSTANBUL - Isparta'ya giderken iniş sırasında düşen Atlasjet uçağı, Türkiye'de özel havayollarının büyüyüp THY'ye rakip haline gelmesinin ardından meydana gelen ilk özel havayolu kazası olarak tarihe geçti. Atlasjet'in uçuşlarında dün iptaller olurken, kazanın özel havayollarını nasıl etkileyeceği sorusuna Türkiye Özel Sektör Havacılık İşletmeleri Derneği (TÖSHİD) Genel Sekreteri ve Saga Havayolları Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Musa Alioğlu'ndan, "Her şey birkaç günde normale döner" yanıtı geldi.
Bu kazanın aslında ilk özel havayolu şirketi kazası olmadığını söyleyen Alioğlu, 1995'te Almanya'dan havalanıp Dominik Cumhuriyeti'ne giderken Atlas Okyanusu'na düşen Birgen Air uçağını hatırlattı. Alioğlu, American Airlines, Delta ve Alitalia gibi büyük havayolu şirketlerinin kullandığı MD 80 serisi uçakların kaza oranının da düşük olduğunu vurguladı. Dünyada 1260 adet MD marka uçak olduğunu anlatan Alioğlu, "Bu uçaklar üretildiğinden bu yana 22 kaza yapmış ve 697 kişi hayatını kaybetmiş. Bu oran uçaklar için düşük kabul edilir" diye konuştu.
Alioğlu'na göre dünyanın en güvenli aracı milyonda bir kaza riskiyle hâlâ uçaklar. Özellikle Atlasjet Havayolları başta olmak üzere özel havayolları şirketlerinde dün iptaller yaşandığını kabul eden Musa Alioğlu şöyle konuştu: "Atlasjet'te daha çok iptal olabilir ama birkaç gün içinde normale dönülür. Türkiye'de eski uçak diye bir tabir var. Eski uçak yoktur, bakımsız uçak vardır. ABD'de 45 yıllık uçaklar seferde."
THY'den çok uçakları var
Sivil havacılık son yıllarda Türkiye'de atağa kalkmıştı. Özel şirketlere ait uçaklar, uzun süre Türkiye'nin hava ulaşımında tek seçenek olan THY'nin uçak sayısını geçmişti. THY'nin 101, diğer sivil havayolları şirketlerinin uçak sayısı ise 112. Buna rağmen en çok yolcu taşıyan firma THY.