Keloğlan örümcek adama karşı!

Keloğlan örümcek adama karşı!
Keloğlan örümcek adama karşı!
Kocaeli Milli Eğitim Müdürlüğü'nün "Milli Kahramanlar Bizim Sınıfta" projesiyle anaokulu çağındaki çocuklara Atatürk, Nasrettin Hoca, Fatih Sultan Mehmet, Dede Korkut; Keloğlan gibi milli kahramanlar benimsetilerek, onları örnek almaları hedefleniyor

Kocaeli Milli Eğitim Müdürlüğünün "Milli Kahramanlar Bizim Sınıfta" projesiyle anaokulu çağındaki çocuklara, yabancı çizgi roman veya masal kahramanları yerine Atatürk, Mevlana, Nasrettin Hoca, Fatih Sultan Mehmet ve Dede Korkut gibi Türk milli kahramanlarını benimseyerek, onları örnek alınması hedefleniyor.

Her ay farklı bir kahramanın tanıtılacağı proje için masal kitabı, kostüm ve şarkı hazırlanacak, parmak oyunu ve sanat etkinliği çalışmalarıyla miniklerin Türk kahramanlara ilgisi artırılacak.

Kocaeli Milli Eğitim Müdürü Nevzat İspirli, bir ilköğretim okulunda ilköğretim ve anasınıfı öğrencilerine uygulanan anketin sonucunda, çocukların en çok sevdiği kahramanların yabancı kültür kaynaklı olduğunun belirlendiğini söyledi.

Anaokulu ve anasınıflarında adeta "hayal okulu" olan masalların, çocukların iç dünyasını zenginleştirmesi bakımından büyük önem taşıdığına işaret eden İspirli, ankette çocukların "en sevdiğin masal kahramanı kim" sorusuna, Kırmızı Başlıklı Kız, Sinderalla, Hansel ve Gratel, Heidi, Örümcek Adam, Barbie ve arkadaşlarıile Bugs Banny gibi yanıtlar verdiğini belirtti.

Çocukların milli kahramanları anımsayıp, sevmesi için herkesin üzerine düşeni yapması gerektiğini ifade eden İspirli, şöyle konuştu:

"Çocuklarımızın şanlı tarihimizde yer alan milli kahramanlarımızı  bilmesi, onların ahlakı ve kültürüyle donanması, daha küçük yaştan körpe dimağlarında bu insanların örnek bir model olması, kendi kültürümüzü özümsemiş nesiller yetiştirmemize yardımcı olacaktır. Amacımız geçmişten güç alan, geleceğe iz bırakacak öğrenciler yetiştirmektir."

İspirli, yabancı kültür kaynaklı figürler yerine çocukların sevmesi, benimsemesi, bilmesi ve örnek almasını sağlamak amacıyla Atatürk, Mevlana, Hacivat ve Karagöz, Dede Korkut, Oğuz Kağan, Keloğlan, Fatih Sultan Mehmet, Nasrettin Hoca ve Yunus Emre gibi Türk milli kahramanlarını belirlediklerini, proje kapsamında söz konusu kahramanların çocuklara anlatılması, benimsetilmesi
konusunda çalışma yapılacağını anlattı.

Uygulama okulu seçilen Nuh Çimento İlköğretim Okulunun anasınıfında her ay farklı bir kahramanın tanıtılacağı projeye ilgiyi artırmayı hedeflediklerini vurgulayan İspirli, şunları söyledi:

"İlk kitabımızda Keloğlan ve Altın Kase masalı odak alınarak çocukların anlayabileceği şekilde masal yazıldı. Uygulamada öncelikle kahramanlar hakkında sohbet edilecek, Keloğlan hikayesi anlatılacak. Ardından soru cevap tekniği ile öğrenilenler tekrar edilecek. Keloğlan kostümüyle uygulama yapılarak dramatizasyon gerçekleştirilecek. Canlı saz eşliğinde ’Ben Bir Garip Keloğlanım’ şarkısı öğretilecek, Keloğlan konulu sanat etkinliği çalışması yapılacak."

Her kahramanın tanıtımında bu etkinliklerin devam edeceğini vurgulayan İspirli, çocuklara bilgisayar laboratuvarında önce milli kahramanlarla ilgili hazırlanan slayt gösterisinin izletileceğini, ardından çizilen resimler üzerine boyama yaptırılacağını anlattı.

 


-Kahramanları tanıyarak öğrenecekler-

 


Üzerinde kahramanların resimlerinin bulunduğu balonlar ve maketler de hazırlanacağını kaydeden Milli Eğitim Müdürü Nevzat İspirli, proje kapsamında yazılan masal kitapları, parmak oyunu, müzik ve sanat etkinliği çalışmaları hakkında şu bilgileri verdi:

"Çocuklarımız, masal kitabının Türkçe dil etkinliğinde kullanılmasıyla o ay hangi kahraman anlatılacaksa onun hakkında bilgi sahibi olacak. Dilimizi akıcı ve dil kurallarına uygun olarak konuşmayı öğrenecek, kelime hazineleri genişleyecek. En önemlisi çocuklara kitap sevgisi aşılanacak. Müzik etkinliği ile  Türk milli kahramanlarımızla ilgili şarkı öğrenilerek çocukların ses eğitimleri geliştirilecek. Müzikli dramatizasyon çalışmalarıyla rol yapma ve ritme göre hareket etme davranışları pekişecek. Parmak oyunu uygulamasıyla çocuklarımız milli kahramanları daha yakından tanıyacak. Çocukların taklit yeteneği gelişerek sözle hareket arasında uyum oluşacak.

Sanat etkinliği çalışmasında ise çocuklardaki yaratıcı güç geliştirilerek ürün, olay ve olguları estetik, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme davranışı kazandırılacak." (aa)