Koç'tan TÜPRAŞ baskınına ilk yorum!

Koç'tan TÜPRAŞ baskınına ilk yorum!
Koç'tan TÜPRAŞ baskınına ilk yorum!
Koç Holding, geçtiğimiz hafta içerisinde bünyesindeki şirketler Tüpraş, Opet ve Aygaz'a Maliye ve emniyet yetkilileri tarafından ani olarak gerçekleştirilen vergi denetimi hakkında ilk kez açıklama yaptı.

Vatan Gazetesinin haberine göre, Koç Holding, grup şirketleri Tüpraş, Aygaz ve Opet'te gerçekleşen vergi ve marker incelemeleri sonrasında ilk kez dolaylı yoldan mesajlar verdi. Koç Holding Yönetim Kurulu Üyesi ve Ford Otosan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Koç, Koç Topluluğu'nun Türkiye 'nin global bir oyuncu olması dışında hedeflerinin olmadığını açıkladı.

TÜPRAŞ: EPDK'nın rutin denetimi EPDK: Rutin değil, bizimle ilgisi yok


Tüpraş’a yapılan denetimin Maliye’nin vergi denetimi olduğu emniyetin de kaçak akaryakıt için Maliye ekiplerinin yanında bulunduğu belirtilmişti. Tüpraş’tan Kamuoyu Aydınlatma Platformu’na yapılan açıklamada ise “Vergi Denetim Kurulu tarafından şirketimiz nezdinde akaryakıt ham madde, mamul, yarı mamul, marker, madeni yağ ve diğer ürünlerle ilgili fiili envanter, marker denetimi ve vergi incelemesine başlanmıştır" denilirken Aygaz da gönderdiği açıklama ile " Maliye Bakanlığı Vergi Denetim Kurulu tarafından şirketimiz nezdinde vergi denetim çalışmasına başlanmıştır" denilerek inceleme kamuoyuna duyurulmuştu.

BORSADA ZOR GÜNLER GEÇİRİYOR

Maliye’nin incelemesinin duyulmasının ardından Tüpraş hisseleri ile Enerji Yatırımları AŞ üzerinden ana hissedar konumunda bulunan Koç Holding’in KCHOL.IS hisseleri gerilemiş, Tüpraş hisseleri ise iki günde yüzde 5 değer kaybederek piyasa değerinden 551 milyon lira azalmıştı. Aygaz’da hisseler iki günde yüzde 6’nın üstünde eridi ve Aygaz’ın piyasa değeri de 175 milyon liraya ulaştı. Koç Holding hisselerindeki kayıp da baskın haberleri sonrası yüzde 4’e yakın kayıp yaşadı. Koç grubuna bağlı BİST 100’de işlem gören şirketlerden 5 milyar TL’ye yakın piyasa değeri kaybı yaşandı.

ALİ KOÇ: TÜRK EKONOMİSİNİN GELİŞMESİ DIŞINDA BİR HEDEFİMİZ YOK

Koç Holding Yönetim Kurulu Üyesi ve Ford Otosan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Koç, Hurriyet.com.tr'de yer alan habere göre, Koç Topluluğu’nun kurulduğu günden itibaren uzun vadeli bir bakış açısı ile yatırımlarını gerçekleştirirken, Türkiye için yarattığı katma değeri sürekli artırmayı hedeflediğini kaydetti. Türkiye ekonomisinin gelişmesi, refahı, bölgesinin lideri olması ve dünyadaki global ekonomisinin önemli bir oyuncu olmasının dışında bir hedef ve arzularının söz konusu olmadığını kaydeden Koç, 60 milyon liralık yatırımla İstanbul Sancaktepe’de inşa edilecek Ford Otosan Mühendislik Merkezi’nin açılış töreninde şu mesajları verdi:

AR-GE’YE 2.7 MİLYAR

“Bu hedefle topluluğun faaliyet gösterdiği bütün alanlarda inovasyon, teknoloji ve Ar-Ge’ye önem veriyoruz. Türkiye’nin en çok Ar-Ge harcamasını yapan Topluluğumuzun son 5 yıldaki harcaması toplam 2,7 milyar lira seviyesindedir. Koç Topluluğu bünyesinde, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından onaylanmış 14 Ar-Ge merkezi bulunmaktadır. Ülkemizin ortalama Ar-Ge harcamalarının net ciroya oranı yüzde 0,9 iken, Koç Topluluğu’nda bu rakam yüzde 1,73 ile uluslararası standartlara yakın seviyelerdedir. Hükümetimizin Ar-Ge’ye verdiği önem bizler için en büyük motivasyon kaynağı olmuştur.”

VERGİLERİN YÜZDE 9.4’Ü

Koç, Türkiye ekonomisinin yüzde 9’unu, ihracatının yüzde 10’unu, devletin toplam vergi gelirlerinin yüzde 9,4’ünü teşkil eden Koç Topluluğu’nun Türkiye’nin özel sektör Ar-Ge harcamasındaki payının yüzde 10 seviyesinde bulunduğunu anlattı. Ali Koç, “Türkiye’nin ekonomisinin gelişmesi, refahı, bölgesinin lideri olması ve dünyadaki global ekonomisinin önemli bir oyuncu olmasının dışında bir hedefimiz ve arzumuzun olması söz konusu değildir” diyerek şunları söyledi:

5 KITADA 70 ÜLKEYE

“Türkiye’nin otomotiv sektörünün ilk Ar-Ge çalışmalarını Ford Otosan başlatmıştı. Ford Otosan, dünyanın en prestijli organizasyonlarından ödüller alan araç ve motorlar üretmekle kalmayıp, Ford dünyasında da üçüncü büyük Ar-Ge merkezi olarak büyük öneme sahiptir. Bu da Türk mühendisliği ve işçiliğinin ne kadar ilerlediğinin bir göstergesidir. Ford Otosan’ın mühendisliğini yaptığı ve ürettiği araçlar 5 kıtada 70 ülkeye ihraç edilmektedir.”

TÜRKİYE 2023 HEDEFİNİ 10 YIL ÖNCEDEN YAKALADI

Koç, 1959 yılında lisans alarak başladıkları otomotiv faaliyetlerine şimdi dünyada farklı şirketlere lisans vererek devam ettiklerini belirterek, “Ford Otosan, beyaz kağıda çizilen bir ürünü üretim aşamasına taşıyabilecek mühendislik gücüne sahiptir. Bununla da kalmayıp şirketimiz mühendislik hizmetlerimizi ihraç edecek konuma gelmiştir” dedi. Çin gibi dünyanın en büyük kamyon pazarına, gerçekleştirdikleri lisans anlaşmasıyla Ford Otosan mühendisleri tarafından üretilen motorların Çin’deki GMC firmasının kamyonlarına kullandırılacağını dile getiren Koç, Ford Otosan’ın geçen yıl itibariyle cirosunun yüzde 2,63’ünü Ar-Ge yatırımlarına ayırdığını, Türkiye’nin 2023 hedefini 10 yıl önceden yakaladığını söyledi.

TÜRKİYE'NİN EN BÜYÜK AR-GE ÜSSÜ GELİYOR

Ford Otosan, Gebze’deki Ar-Ge’sini Sancaktepe’deki şirket merkezine taşıyor. Ford’un dünyadaki en büyük 3’üncü Ar-Ge merkezi olan Ford Otosan, Türkiye’de bir ilke daha imza atarak 1.300 mühendisini aynı çatı altına toplayacak yeni mühendislik merkezinin temelini attı. 60 milyon liralık yatırımla inşa edilecek Ford Otosan Mühendislik Merkezi, Türkiye’nin özel sektördeki en büyük Ar-Ge üssü olacak. Tesis, 2014’ün ilk çeyreğinde hizmete girecek. Ar-Ge merkezinde Türk mühendisler Ford dünyası için yeni projeler üzerinde çalışacak, yeni araçlar, yeni motor teknolojileri geliştirecek.

BEYİN GÖÇÜ TERSİNE DÖNDÜ

FORD Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, Ford Otosan’da 1.240 Ar-Ge mühendisinin çalıştığını, 2013 yılı sonunda bu rakamın 1.300’e, 2014 sonunda 1.400’e ulaşmasını hedeflediklerini belirtti. Yenigün, şunları anlattı: “Temelini attığımız bu binada 1300 mühendisimizin tamamı Ar-Ge odaklı olarak çalışmalarını sürdürecek. Geleceğimiz için çalışan Ar-Ge mühendislerimizin yanı sıra bugünümüz için çalışan 500’den fazla mühendisimiz var. Bu rakam toplamda 1.780 mühendise ulaşıyor. Buradan yeni mezun mühendislerimize sizlerin vasıtasıyla mesaj vermek istiyorum. Ford Otosan olarak Türkiye’den dünyaya beyin göçünü tersine çeviriyoruz. Sadece Türk mühendisler değil, dünyanın pek çok yerinden yabancı mühendisler Ford Otosan Ar-Ge bölümünde çalışmak için bize başvurularda bulunuyor. Ford’un ihtiyaç duyduğu global mühendislik için çalışıyoruz.”