Köprüye bakım İstanbul'a eziyet

Köprüye bakım İstanbul'a eziyet
Köprüye bakım İstanbul'a eziyet

İkinci köprüdeki çalışma 31 Temmuz?a kadar sürecek. Trafiği kilitleyen çalışmalar dört aşamada tamamlanacak. Her aşamada bir yönde iki şerit trafiğe kapatılacak.

İkinci köprüdeki güçlendirme çalışması nedeniyle trafikte 23 kilometrelik trafik kuyrukları oluştu. Kozyatağı'ndan Bağcılar'a ulaşmak dört saat sürdü

İSTANBUL - İkinci köprü diye bilinen Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’ndeki güçlendirme çalışması nedeniyle tam bir trafik çilesi yaşanıyor. İkinci köprüyü kullananların haftanın ilk günü Avrupa yakasına geçme süresi üç saati aştı. Köprü üzerindeki yoğunluk TEM otoyolunu aşıp Küçükyalı’ya kadar uzandı. Yetkililer, çalışma için “Olmazsa olmaz” diyor: “21 yıldır ilk kez derz (Statik yapının zarar görmesini engelleyici ayraçlar) değiştiriliyor, sıkıntıya katlanacağız. Vatandaşlar toplu taşımayı tercih etsin.”
İkinci köprüde 20 Haziran’dan beri süren ‘genleşme derzlerinin değiştirilmesi çalışması’ nedeniyle hafta sonu dahi ilerleyen saatlere kadar yaşanan trafik yoğunluğu dün sabah İstanbulluları çileden çıkardı. İşyerine ulaşmaya çalışanlar üç saatten fazla araçlarının içine hapsoldu. Bazıları araçlarını emniyet şeridine çekip yoğunluğun geçmesini beklerken, toplu ulaşımdakiler ters yöne geçip başka araçlarla geri döndü. 

23 kilometrelik kuyruk
İkinci köprüye uzanan TEM otoyolu üzerinde, E-5 (Kozyatağı), Ümraniye, Çamlıca ve Kavacık katılımları bulunuyor. Asıl yoğunluk Gebze, Kartal, Maltepe ve Bostancı gibi semtlerin köprüye katılımını sağlayan Kozyatağı bağlantı noktasında oluştu. 18 kilometre uzunluğundaki ikinci köprü-Kozyatağı arası dünkü trafik yoğunluğu nedeniyle durma noktasına geldi. Yoğunluğun yarattığı tıkanıklık ise E-5 yönünde Küçükyalı’ya kadar uzandı. Kozyatağı-Küçükyalı arasının kilometre olduğu düşünüldüğünde, yoğunluk 23 kilometreye ulaştı.
Radikal gazetesinden Begüm Soydemir dün köprü yolunda bu eziyeti çekenlerdendi: “Kozyatağı’ndan Bağcılardaki işyerine 3 saat 45 dakikada ulaştım. Kaza oluyor, kar yağıyor, çok trafikte kaldım. İlk kez bu kadar sürdü. Servis yerine metrobüsü kullanacağım.”
Milliyet muhabiri Tahsin Aksu ise aynı yolu dün öğle saatlerinde kullandı: “Çekmeköy’den Bağcılar’a gittim. Trafiği  görünce alternatif yolları kullandım. Karşıya geçmem bir saati geçti.”
Karayolları 17. Bölge Müdürü Yakup Dost, çalışmanın 40 gün olarak planlandığını belirtirken, yoğunluğu sürücülerin çalışmalardan haberdar olmamasına bağladı. 

‘Olmazsa olmaz’
Dost, trafiğin durumuna göre önlemler alacaklarını söyledi. Vatandaşlara toplu taşıma araçlarına yönelmelerini veya Boğaziçi Köprüsü’nü kullanmalarını tavsiye eden Dost, şunları söyledi:
“Köprü yapıldığından bu yana ilk kez genleşme derzleri değişiyor. Katlanmak zorundayız. Olası bir depremde burası bozuluyor ve trafiğe geçit vermiyor. Göğüslenecek bir risk değil. Olmazsa olmaz.”
Vali Muammer Güler de, İstanbulluların sabırlı olmasını istedi. Güler, çalışmanın gece yapılması talepleri için, “O zaman 80 güne, üç aya yayılırdı” dedi.
Büyükşehir Belediyesi de çalışma yapılan diğer yol ve bölgeleri sıraladı: “Havaalanı Yolu Mahmutbey Batı Köprülü Kavşağı - Çobançeşme Köprülü Kavşağı, Ortaköy viyadükleri her gün 23.00 - 06.00 arası, Ortaköy V411 Viyadüğü, Mecidiyeköy Viyadüğü ve TEM Kavacık bağlantı yolunun 0 - 1. kilometreleri arası Rüzgarlıbahçe Kavşağı Meydan Düzenlemesi Alt Geçit Köprüsü çalışmaları...
Ttrafikteki yoğunluğu azaltmak için Sirkeci-Harem arabalı vapur seferleri 24.00’a kadar uzatıldı. Saat 07.00’de başlayan arabalı vapur seferleri 06.00’ya kadar çekilebilecek. Sirkeci-Harem hattına iki arabalı vapurla takviye yapıldı. (Radikal)