Levi's kot topluyor

Amerikan kot pantolon üretici şirketi Le-vi Strauss'un, Avrupa ülkelerinde satılan
'Glossy Finish' (parlak görünümlü)...

BRÜKSEL - Amerikan kot pantolon üretici şirketi Levi Strauss'un, Avrupa ülkelerinde satılan 'Glossy Finish' (parlak görünümlü) türü kot ürünlerinin alerjik reaksiyonlara ve solunum rahatsızlıklarına neden olduğu ortaya çıktı. Ürünleri piyasadan toplatan firma, iade halinde de müşterilere paralarını ödeyecek.
Levi's 'Glossy Finish' türü kotları sürekli giyinen iki şirket çalışanı ile giysileri taşıyan bir depo görevlisinin ciltlerinde ufak kaşıntılar görünmesi üzerine bu ürünleri laboratuvar testlerinden geçirdi. Test sonucunda, kotların ütüleme gibi yüksek ısı şartlarında solunum güçlüklerine neden olabilecek buharlar çıkarabileceği tespit edildi. Bunun üzerine firma, şu ana kadar 105 bin adet piyasaya sürdüğü 'Glossy Finish' adlı kadın ve erkek kot giysilerini toplamaya başladı. Ne kadarının satıldığı ise tespit edilemedi.
Türkiye'de de dağıtıldı
Glossy Finish'in Türkiye'de sadece 501 model kotlara, Avrupa'da ise etek ve ceketlere de uygulandığı öğrenildi. Sınırlı miktardaki Glossy Finish koleksiyonu henüz ABD'de satışa sunulmadı. Levi's Türkiye yetkilileri, bu ürünün Türkiye'de iki hafta önce toplam 250 satış noktasından 25'ine sevk edildiğini ve bu haber üzerine toplatıldığını açıkladı.
Yetkililer, "Yurtdışı basında yer- alan haberlerden sonra bu gruba giren tüm ürünler toplatıldı. Türkiye'de bu ürünlerden 80 adedinin satıldığını saptadık. Glossy Finish 93 ve 94 yıkama sistemi 94 milyon liralık 501 modelinde kullanılıyor. Satılan ürünlerin çoğunun turistler tarafından alındığını düşünüyoruz. Bu ürünler herhangi bir bayiye götürülüp parası geri alınabilir ya da başka bir modelle değiştirilebilir.
Yetkililer, ürünü aldığını fark eden
müşterilerin (0212) 279 84 65 numaralı
telefonu arayabileceğini açıkladı. Ayrıca ayrıntılı bilginin firmanın internet adresi http://www.levistrauss.com/news'den
edinilebileceği belirtildi.
Şirket, Batı Avrupa, İskandinavya ve Türkiye'deki mağazalara ağustos ayında gönderilen bu ürünle ilgili herhangi bir müşteri şikâyeti almadığını bildirdi.
(Radikal, aa)