Makinistler: 130'la gitmemiz normal

Trenin makinistleri Fikret Karabulut, Recep Sönmez ve şef Köksal Coşkun ifade verdi: 130 kilometreyle gidiyorduk. 80 kilometreyle gitmemiz gereken yere 3-4 kilometre vardı. Kurallara uyduk.
Makinistler, "Viraja girdiğimiz için frene bastık. Bu sırada sarsıntı oldu. Aynadan vagonların birbirinden ayrılıp devrildiğini gördük. Daha önceki seferlerimizde de aynı yerde fren yapıyorduk" dedi.

SAKARYA - Pamukova'da geçen perşembe meydana gelen tren kazasının ardından tutuklanan tren şefi Köksal Coşkun ile makinistler Fikret Karabulut ve Köksal Coşkun'un, Pamukova Sulh Ceza Mahkemesi'nde verdikleri ifadelerde kaza sırasında frene bastıklarını, hızlarının normal olduğunu söyledi.
Hâkim Sema Alp'e ifade veren trenin 1. makinisti Karabulut, suçlamaları reddederken "130 kilometre hızla seyrediyordum. Hızımı düşürmek için frene bastım. Ben frene bastığımda 80 kilometre hızla seyretmem gereken yere 3-4 kilometre mesafedeydim. Yani, livreye göre gösterilen hızla gidiyordum" dedi. Karabulut, kaza anını şöyle anlattı:
"Hızımı düşürmek için frene basar basmaz bir sarsıntı oldu. Sarsıntı üzerine aynadan baktığımda birinci vagonla ikinci vagon arasındaki bağlantının koptuğunu, ikinci vagondan sonraki vagonun devrildiğini gördüm. Arkadaki vagon ayrılınca otomatik olarak durdu. Daha önceden de hızlı treni kullanmıştım. Ancak Yakup Kadri Karaosmanoğlu trenini ilk defa kullanıyordum. Daha önceki tren seferlerinde de aynı yerde fren yapıyordum."
Başlangıçta hızlı trenlerde hız limitinin 150 kilometre olarak belirlendiğini, daha sonra tehlike arz ettiği için 140 kilometreye düşürüldüğünü anlatan Karabulut, "Bazı arkadaşlar hızlı trende çalışmak istemedi. İstanbul-Ankara mesafesini 5 saat 15 dakikada almak zorundayız. Çünkü trenin geriye dönmesi gerekiyor" dedi.
Raydan çıkıp devrilen trenin 2. makinisti Recep Sönmez de ifadesinde 1. makinist Karabulut'un frene viraja girmeden önce bastığını belirterek, şunları söyledi:
"Mekece'yi geçtikten sonra gruba girmeden önce ben 1. makiniste `Süratin nasıl?' diye sordum. Frene de viraja girmeden önce bastı. Viraja girmeden önce hızını azaltması gerekiyordu. Fren ani bir fren şeklinde değildi. Normal bir fren yaptı. Raylar yıllardır bakım görmediği için ve vagonlardaki diskten ve aşırı sıcaktan da olay meydana gelmiş olabilir. Ben de bu trende ilk defa görev aldım. Ancak daha önce başka hızlı trenlerde görev yapmıştım.
Tren şefi: Kayıt tuttum
Tren şefi Köksal Coşkun ise şunları söyledi: "Saat 19.42'de Mekece İstasyonu'ndan geçerken livre kontrolümü yaptım. Zaman olarak, kilometre olarak ve hız olarak normal seyrettiğimizi kaydettim. Her istasyonda rutin olarak bu kaydı yaparım."