Makyajlanan Suzuki Türkiye yolunda

Makyajlanan Suzuki Türkiye yolunda
Makyajlanan Suzuki Türkiye yolunda
Suzuki'nin "The Way Of Life-Yaşam Şekli" felsefesi çerçevesinde şehir hayatı için geliştirdiği renkli ve eğlenceli modeli "Splash" Türkiye pazarına sunuldu.

Suzuki Türkiye Murahhas Azası Ali Savcı, Suzuki Splash modelinin basın toplantısında yaptığı konuşmada, Suzuki’nin global olarak 2003 yılından itibaren ciddi olarak gelişen ve büyüyen bir şirket olduğunu belirtti.

Savcı, Suzuki’nin dünya çapında net satışlarının 2003 yılında 2 milyar yen seviyesindeyken, 2007 yılında bir zirve yaparak 3,5 milyar yen seviyesine ulaştığını dile getirerek, bu rakamın 2008 yılında ise 3 milyar yen seviyelerinde gerçekleştiğini, bu yılı ise 2,5 milyar yenin üzerinde bir satış rakamıyla kapatmasının beklendiğini kaydetti.

Savcı, Suzuki’nin aslında bir küçük araç üreticisi ve küçük araç uzmanı olduğunu, özellikle Japonya iç pazarında Güneydoğu Asya’da, Hindistan’da ve Avrupa pazarındaki satışların önemli bir kısmının A ve B segmentindeki araçlardan oluştuğunu anlattı.

Suzuki’nin ilk defa B segmenti bir araçta dizel versiyonunu Türkiye pazarına sunduklarını ifade eden Savcu, bugüne kadar hep benzinle modelleriyle Türk tüketicisinin karşısına çıktıklarını, Splash’la beraber ilk dizel aracı da Türkiye pazarına sunmuş olduklarını vurguladı.

2010 yılında pazar

Ali Savcı, 2010 yılında otomotiv pazarının en az bu yıl ki kadar, hatta daha üzerinde olacağını öngördüklerini belirterek, şunları kaydetti:

"2010 yılında otomotiv pazarı 450 bin adet civarında olacaktır. Biz de burada 3 bin 500’den daha az olmayacak şekilde 4 bin ve daha üstü adede yönelik bir planlama yaptık. Bu planlamamızın Splash’da en önemli ayaklarından birisi. Splash’da ise beklentimiz ise 900, bin adet civarında bir satış adedine ulaşmak.

Pazar payımız, Suzuki’nin dünyadaki pazar payı beklentilerine paralel olarak yüzde 1,5 civarında gerçekleşecektir.

2010 yılı Mayıs ayı içerisinde Suzuki Auto’yu da Türk müşterisiyle buluşturacağız. Şu an piyasada olan SX4 modelimizin dizel versiyonu, Swift’in dizel versiyonu ve SX4’ün makyajlanmış yenilenmiş versiyonu müşterilerimizin beğenisine sunacağız. Yılın son yarısında da yine bizim stratejik modellerimizden
bir tanesini de tamamen yenilenmiş versiyonunu göreceksiniz. Dolayısıyla 2010 yılı bizim 3 yeni versiyonumuzun ortaya çıkmış olacağı bir yıl olacak."

Suzuki Kizashi modelinin Türkiye’deki ürün gamlarında bulunacağını belirten Savcı, bu aracın ABD’de ve Japonya’da satışa sunulduğunu bildirdi.

Savcı, Kizashi modelinin 2,4 litrelik benzinli bir motorla ABD ve Japonya iç pazarına yönelik olarak pazarlandığını dile getirerek, "Bu araçlar vergilendirme sisteminden dolayı Türkiye’de bu motor hacmi yüksek vergiye giriyor. Buna rağmen gerçekten çok sportif ve heyecan verici bir araç. Biz de
kesinlikle 2010 yılının sonunu beklemeden, bir satış adeti kaygısı olmadan, Türkiye’de satışa sunacağız" diye konuştu.

25-40 yaş arası gençleri ve aileleri hedeflediklerini belirten Savcı, yeni modelin renkli ve hayat dolu kimliğini çok rekabetçi bir tanıtım fiyatıyla desteklediklerinin altını çizdi.

Ali Savcı, "Kullanım maliyetleri açısından bakıldığında oldukça cimri olan yeni oyuncumuz, gelişmiş çevreci motoru sayesinde 119mg/km ile çok düşük bir karbon salımına imza atıyor. Ayrıca farklı olduğunu düşünenler ve fark yaratmayı sevenler için değişik desenlerle Splash’ı kaplayabiliyoruz" ifadelerini kullandı.

Volkswagen-Suzuki ortaklığı

Suzuki Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı N. Ural Hakverdi, otomotiv sektöründe 2010 yılında satışların gerileyeceğine inanmadığını belirtti.

Hakverdi, 2010 yılında otomotiv pazarının 450 bin adetin altına inmeyeceğini vurgulayarak, 2010 yılı satışların, bu yıl kisatışların üzerine çıkabileceğini kaydetti.

Bir gazetecinin, Volkswagen-Suzuki ortaklığını sorması üzerine de Hakverdi şunları söyledi:

"Suzuki pazara düşmüş ve hemen alınabilecek bir firma değil. Suzuki kendi çapında Volkswagen gibi bir dev, küçük araçta dünya şampiyonu. Volkswagen’in esas amacı Suzuki’nin kendi spesiyalitesi olan küçük araçları üretmek. Yoksa Volkswagen Suzuki’yi yutmuş değil...

Hindistan pazarına tamamıyla Suzuki hakim, Çin’e gelince Çin’de büyük bir fabrikası var. Sadece Çinlilerin kullanması ürettiği büyük bir otoparkı var. Burada iki devin kendi çaplarında kendi kendine birleşmesi gibi bir şey oldu. Japonya’da 7 tane büyük otomobil fabrikası var araç üreten. Bunlar hep birbiriyle yüzde 1-2 gibi ortaklıkları var. Bu Japon sisteminde daha fazla yan sanayiden faydalanmak için yapılan bir sistem. Birbirleriyle hem rakiptirler, hem de ortaktırlar. Volkswagen ortaklığı da aşağı yukarı böyle bir ortaklık, birbirlerinin gücünden faydalanıyorlar."

Hakverdi, bu ortaklığın ardında yapılan basın açıklamasında da her iki şirketin de kendi kişiliklerine, pazarlama, üretim ve dağıtım kanallarına da saygı duyulacağının açıkladığını hatırlatarak, ortaklığın kısa ve uzun dönemde pazarlama kanallarında değişikliğe yol açmayacağını kaydetti.

Suzuki Splash

"Kim demiş şehirle oyun olmaz diye!" sloganıyla tanıtılan Suzuki Splash, kolay pratik ve oyuncu yapısıyla bunaltıcı şehir trafiğini renklendirmeyi ve daha keyifli kılmayı amaçlıyor.

28 bin 500 liradan başlayan tanıtım fiyatıyla Splash, gerek tasarımı gerekse teknik özellikleriyle gençlerin tercihi olacak. Suzuki Splash, 1,0 litre, 1,2 litre benzinli ve 1,3 litre dizel motoR versiyonlarıyla satışa sunuluyor (aa)