MEB müfredattaki 'demokrasi sorununu' çözdü

Türkçe ders programı 'demokrasi yönünden zayıf' bulunup geri çevrilince MEB içeriği yeniledi. Yeni programa göre okullarda çocuklara 'şikâyet etme'nin yolu yordamı da öğretilecek



BETÜL KOTAN

ANKARA - Danıştay, Türkçe dersi programını “Demokrasi yönünden zayıf ve bilimsel geçerliliği yok” diye iptal edince, bakanlık Türkçe dersinin 1., 2., 4. ve 5. sınıf öğretim programlarını yeniden düzenledi. Türkçe ders programına, ‘şikâyet yazısı yazma’ da eklendi.
Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, yeni Türkçe ders programını 18 Mayıs tarihinde uygulamaya soktu.

İkna edici yazmak
Yeni programa göre öğrencilere öğretilmesi gereken konulardan biri ‘ikna edici yazma’. Bu kapsamda çocuklardan, bir konu hakkında, katılmadıkları noktaları, çelişkileri, tutarsızlıkları ya da katıldıkları durumları, mantıksal bir temele oturtarak nedenleriyle birlikte aşamalı bir şekilde yazmaları istenecek.
Yeni programa göre öğrenciler, herhangi bir hizmetin yetersizliği veya herhangi bir ürün hakkındaki memnuniyetsizliklerini yetkili kişilere bildirmek için yazılar yazmayı öğrenecekler.
Programda şöyle deniliyor:
“Eğer alınan bir ürünün bedeni, ölçüsü, görüntüsü, yapısı ya da kullanımıyla ilgili şikâyet varsa bu şikâyet ürünün alındığı mağazaya bildirilmelidir. Öğrenciler böyle bir durumla ilgili şikayet mektubu yazmak için mağazaya geri vermek istedikleri ürünü belirler. İsterlerse kendi belirledikleri yetersizlikleri yazabilir ya da ‘Resimdeki görüntüsüne benzemiyor’, ‘Kullanır kullanmaz kırıldı’, ‘Beklentilerimi karşılamadı’, ‘Paket dolu değildi’, ‘Rengi soldu’, ‘Rengi farklı çıktı’, ‘Gösterildiği şekilde çalışmıyor’ gibi yetersizliklerden bir veya birkaçını seçebilirler. Belirlenen ürün hakkındaki memnuniyetsizliklerini ve ürünün sorunlu yanlarını bir şikâyet mektubuyla ilgili yerlere yazarlar.”
4 ve 5’inci sınıf Türkçe ders programında, çocuklardan ailelerine, arkadaşlarına veya öğretmenlerine istediklerini kabul ettirmek için ikna edici bir yazı yazmaları istenecek. Yazıda evde, okulda ve yaşadıkları yerde beğenmedikleri durumları, ileri sürdükleri düşüncenin kabul edilebilir gerekçelerini, kanıtlarını, nedenleriyle açıklamaları istenecek.