Öğrenci sayısal seviyor

Milli Eğitim Bakanlığı'nın (MEB), Anadolu ve fen liseleriyle yabancı dil ağırlıklı, çok programlı ve genel liselerde yaptığı bir araştırma, öğrencilerin daha çok sayısal alandaki dersleri seçtiklerini ortaya koydu.

ANKARA - Milli Eğitim Bakanlığı'nın (MEB), Anadolu ve fen liseleriyle yabancı dil ağırlıklı, çok programlı ve genel liselerde yaptığı bir araştırma, öğrencilerin daha çok sayısal alandaki dersleri seçtiklerini ortaya koydu. Araştırmaya göre öğrenciler fizik, kimya ve biyolojiyle ilgili alan derslerini diğerlerinden daha çok tercih ediyor.
Milli Eğitim Bakanlığı'nın araştırmasına göre, öğrencilerin en fazla tercih ettiği dersler şöyle:
İlk sıraya girenler

  • Fen liselerinde sırasıyla biyoloji uygulamaları (yüzde 71), kimya uygulamaları (yüzde 67), fizik uygulamaları (yüzde 52), Anadolu liselerinde
    fizik uygulamaları (yüzde 64), kimya uygulamaları (yüzde 61), biyoloji uygulamaları (yüzde 59). Genel liseler, yabancı dil ağırlıklı liseler ve çok programlı liselerde de bu dersler öğrencilerin en çok tercih ettiği dersler arasında ilk sıralarda yer aldı.
    Uzayı merak eden az
  • Genel liselerde öğrencilerin yüzde 43'ü biyoloji uygulamaları, yüzde 42'si fizik uygulamaları, yüzde 39'u kimya uygulamaları, yabacı dil ağırlıklı liselerdeki öğrencilerin yüzde 48'i biyoloji uygulamaları, yüzde 40'ı kimya uygulamaları, yüzde 38'i de fizik uygulamaları derslerini seçti.
    Genel liselerde, bu derslerden sonra en fazla tercih edilen dersler beden eğitimi ve sanat tarihi oldu. Bu dersleri, Türk edebiyatı tarihi ve resim izledi. Genel liselerde astronomi ve uzay bilimleriyle hukuk en az tercih edilen dersler olarak belirlendi.
  • Fen liselerinde de sırasıyla beden eğitimi, insan ilişkileri ve bilgisayar en fazla seçilen dersler arasında. Bu okullardaki öğrencilerin, trafik bilgisi ve jeoloji derslerini çok az tercih ettiği saptandı.
  • Anadolu liselerindeki öğrencilerin biyoloji, fizik ve kimya uygulamaları derslerinden sonra en gözde derslerinin beden eğitimi, geometri, matematik ve Türkiye coğrafyası olduğu belirlendi. Bu öğrencilerin en az tercih ettiği dersler ise standardizasyon ve kalite ile halkbilim dersleri oldu.
  • Yabancı dil ağırlıklı eğitim veren lise öğrencilerinin en sevdiği seçmeli dersin sanat tarihi olduğu (yüzde 53 tercih oranı) belirlendi. Türk edebiyat tarihi, İslam tarihi, geometri ve dilbilim dersleri de en çok tercih edilenler arasında yer aldı. Yabancı dil ağırlıklı liselerde, standardizasyon ve kalite ile hukuk en az tercih edilen dersler olarak saptandı.
    En az ilgi görenler
    Tüm liselerde öğrencilerin, felsefe tarihi (yüzde 13), demokrasi ve insan hakları (yüzde 8), mantık (yüzde 5), trafik bilgisi (yüzde 5), kütüphanecilik (yüzde 3), bilim tarihi (yüzde 2) gibi dersleri diğerlerine göre daha az tercih ettikleri görüldü. Grupla çalışma istatistikleri, istatistik, hukuk, ileri matematik, araştırma teknikleri, astronomi ve uzay bilimleri de öğrencilerin en az tercih ettiği dersler olarak belirlendi.
    'Yanlış yönlendirme'
    Bakanlık yetkilileri, öğrencilerin genellikle sayısal dersleri tercih etmelerini 'yanlış yönlendirmeye' bağladı. Yetkililer, velilerin çocuklarına, 'doktor, mühendis olsun' diye baskı uyguladıklarını ve bu nedenle sayısal alanlara yönlendirdiklerini söyledi.