'Öğrencide yorum eksik'

Milli Eğitim Bakanlığı'nın, 62 bin öğrencinin 'sıfır' çektiği 2004 Liselere Giriş Sınavı'na ilişkin analiz raporu, ezberci eğitimin sakıncalarını ortaya koydu.

ANKARA - Milli Eğitim Bakanlığı'nın, 62 bin öğrencinin 'sıfır' çektiği 2004 Liselere Giriş Sınavı'na ilişkin analiz raporu, ezberci eğitimin sakıncalarını ortaya koydu.
Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü'nün raporunda, "Öğrencilerin, öğretim programlarında farklı zaman dilimlerinde öğrenmiş oldukları bilgileri bir araya getirip yeni bir durum karşısında bu bilgilerini yeterince kullanamadıkları gözlenmiştir" denildi. Raporda, Türkçe, matematik, fen ve sosyal testlerindeki sorular tek tek incelenirken, öğrencilerin yorumlama yeteneğinden yoksun oldukları ve yeni karşılaştıkları soru tiplerinde zorlandığı belirtildi.