'Orijinal Demokrasi'yi ihraç ettik!

'Orijinal Demokrasi'nin İngilizcesi de çıktı! Radikal'in 'Orijinal Demokrasi' vurgulu reklam filmi, sanal alemde yıldızını her geçen gün parlatırken, ünü de Türkiye sınırlarını aştı.

İSTANBUL - 'Orijinal Demokrasi'nin İngilizcesi de çıktı! Radikal'in 'Orijinal Demokrasi' vurgulu reklam filmi, sanal alemde yıldızını her geçen gün parlatırken, ünü de Türkiye sınırlarını aştı.
New York Times'ın internet sitesinde Türkiye'deki seçim sürecinin irdelendiği haber-analizde 'Orijinal Demokrasi'nin Türkçe ve İngilizce versiyonlarına link verildi.
YouTube'da yayılıyor
İnternetin en popüler görüntü paylaşım sitesi 'you.tube'de 14 günde 'Orijinal Demokrasi'yi izleyenlerin sayısı 100 bine yaklaştı. 365 kişinin görüş belirtip yorum yaptığı 'Orijinal Demokrasi'yi 275 izleyici de favorileri arasına kaydetmiş durumda.
Yahoo, google gibi arama motorlarına girildiğinde de 'kendine özgü' bir forum oluşturduğu da görülüyor 'Orijinal Demokrasi'nin. Arama motorlarından gelen bağlantı adresi artık yüzlerle ifade ediliyor.
Türkiye'nin popüler sitelerinden 'ekşi sözlük'te da filmle ilgili görüş ve yorum bildirenlerin sayısı 60'ı geçti. Görüş ve yorumların çoğunda beğeni ifadeleri var.
Türkiye'de adından epey söz ettiren 'Orijinal Demokrasi' sonunda dünyanın da dikkatini çekmeyi başardı. İstek üzerine 'youtube'a İngilizce çeşitlemesi de kondu. Dolayısıyla artık 'Orjinal Demokrasi' dünyanın da hizmetinde! Meraklısı da hiç az değil. İki günde 'Orijinal Demokrasi'nin İngilizcesi 1202 kez izlenmiş. 15 kişi yorum yaparken, beş izleyici de favorileri arasına katmış Radikal'in reklam filmini.
'Orijinal Demokrasi'ye ABD ve dünya çapında milyonlarca okuru bulunan The New York Times da kayıtsız kalamadı. Gazetenin dünkü sayısında Türkiye'deki 22 Temmuz seçim sürecinin irdelendiği haber-analizde, 'Orijinal Demokrasi'ye de yer verildi. The New York Times'ın İstanbul muhabiri Sabrina Tavernese'nin kaleminden çıkan haber-analizde, 'Orijinal Demokrasi'nin, daha çok irtica ve bölünme temalı korku kampanyasına bir karşılık olarak tasarlandığı belirtildi. Gazetedeki haber-analizde şu ifadelere yer verildi:
"Liberal bir gazete (bu korkuları işleyen reklamlara) bir karşılık vermek isteyince, 32 yaşındaki reklamcı Ferhat Tümer ve 'Çocuklar' ajanstaki meslektaşları kafa patlatmaya başladı. Sonunda ABD televizyonlarında gece ilerleyen saatlerinde görebileceğiniz türden bir dakikalık bir çizgi filmde karar kıldılar. Ve bu çizgi film bir gecede internette bir külte dönüştü."