ÖSS'de 30 bin öğrenci sıfır çekti

ÖSS'de 30 bin öğrenci sıfır çekti
ÖSS'de 30 bin öğrenci sıfır çekti
ÖSS7de sıfır çeken öğrencilerin sayısı geçen yıla göre arttı. Prof. Yarımağan sıfır puan alan öğrencilerde bell bir artış tahmin ettiklerini ancak oranın bu tahminin de üstünde çıktığını söyledi.

 

 

PUANINIZI ÖĞRENMEK İÇİN TIKLAYIN

ÖSS sonuçlarını açıkladıktan sonra gazetecilerin sorularını yanıtlayan ÖSYM Başkanı Prof. Dr. Ünal Yarımağan, "Sınavda başarı oranının düşmesini neye bağlıyorsunuz?" sorusuna, "Barajı geçen öğrenci sayısında geçen seneye göre ciddi bir düşüş oldu. Bu düşüşün nedenleri arasında öğrenci sayısı azaldı. Bu sene ÖSS’ye başvuran öğrenci sayısı 195 bin azaldı. Sınava giren aday sayısı da geçen seneye göre 190 bin azaldı" yanıtını verdi.
Öğrenci kitlesinin bu sene daha az olduğunu belirten Yarımağan, dolayısıyla barajı geçen öğrenci sayısının da daha az olmasının beklendiğini kaydetti. Yarımağan, şöyle devam etti:
"Ama ona rağmen beklenenin altında oldu. Onun nedeni arasında da bazı testlerimizde soruların biraz zor olması bir neden olabilir. İkinci neden de öğrenci kitlesi geçen seneye göre değişik. Geçen seneki öğrenci kitlesi büyük çoğunluğu eski mezunlar olan, dolayısıyla uzun zamandır sınava hazırlanan adaylardan oluşuyordu. Oysa bu sene son sınıf öğrencileri daha büyük bir oran teşkil ediyor. Bunların hepsi birleşince başarı oranında biraz düşüş olduğunu görüyoruz. Ama çok da aşırı bir düşüş yok. Önemli olan öğrenci sayısı 195 bin azaldı, kontenjanlar da 95 bin arttı."
Bir gazetecinin, "Özel liselerin daha başarılı olmasını neye bağlıyorsunuz?" sorusu üzerine Yarımağan, başarıyı genel ve bireysel başarı olmak üzere iki türde değerlendirmek gerektiğini belirtti.
En başarılı illere arasında Ankara’nın olduğunu, ancak derece yapan 17 adaydan hiçbirinin Ankara’dan olmadığına işaret eden Yarımağan, en başarılı iller arasında İstanbul’un olmadığını ama derece yapan adaydan 8’inin İstanbul’dan çıktığını anımsattı. Yarımağan, "Demek ki İstanbul’da bireysel başarı daha yüksek, Ankara’ da ise genel başarı daha yüksek. Bu değerlendirmeyi özel okullar için de genişletebilirsiniz. Özel okulların bireysel başarısı bu sene daha çok çıktı" diye konuştu.


-"ARAŞTIRMAYA DEĞER BİR KONU"-

Yarımağan, "Puanı hesaplanamayan yaklaşık 30 bin kişinin sıfır aldığını söyleyebilir miyiz?" sorusu üzerine, şunları söyledi:
"Evet. Basının ’sıfır çektiler’ diye ifade ettiği bir grup var. Bu kitle bu sene geçen yıllardan da daha fazla. 30 bine yakın adayın puanlarını hesaplayamadık. Puanlarını hesaplayabilmemiz için koyduğumuz ölçü şu. İlk 4 testin en az ikisinden 0.5 puan elde etmek. Bu testlerden 0.5 elde edememişse, yani hepsi sıfır veya negatifse bu adayın puanını hesaplamaya gerek görmüyoruz. Ölçülebilecek bir şey yok.

Bu adaylar ilginç. Bu konuda bir araştırma yapılırsa, bu sınava giriyor, başvuruyor. 180 sorudan hiçbirine cevap vermiyor veya 2’sine cevap verip çıkıyor. Neden böyle davranıyor? Bu araştırmaya değer bir konu. Bu adaylar hiçbir şey bilmiyorlar demek değil. Araştırma yapılsa muhtemelen şöyle bir sonuç çıkacak: Cevaplarını, soru kitabına işaretliyorlar. Fakat morali bozuluyor başarısız olduğunu görüyor. Cevap kağıdına cevaplarını aktarmıyor. Ben iyimser düşünerek böyle bir yorum yapıyorum. Bu gerçekten böyle mi, yoksa bu adayların bilgi düzeyleri çok mu düşük? Bu bir araştırma konusu olabilir."
"Puanı hesaplanmayan adayların lise türlerinin ne olduğunun" sorulması üzerine Yarımağan, her okul türünden adayın çıkacağını, fen lisesinde bu oranın çok düşük, meslek lisesinden ise biraz daha fazla çıkacağını belirtti. (aa)