Reklama 45 milyar ceza

Reklam Kurulu Başkanı ve Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürü Özcan Pektaş, kırışıklık giderici kremlerin reklamlarını yapan üç firmaya 45'er milyar liralık idari para cezası verildiğini açıkladı.

ANKARA - Reklam Kurulu Başkanı ve Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürü Özcan Pektaş, kırışıklık giderici kremlerin reklamlarını yapan üç firmaya 45'er milyar liralık idari para cezası verildiğini açıkladı.
Pektaş, bugün düzenlediği basın toplantısında, Reklam Kurulu'nun nisan ayı aylık olağan toplantısını gerçekleştirdiğini ve alınan kararları kamuoyuna açıklama kararı aldığını belirtti.
Otellerde yıldız hilesi
Pektaş, toplantıda, bir otelin iki yıldızlı olduğu halde üç yıldızlı olduğunu göstererek, fiyat yükselttiğinin tespit edildiğini ifade etti. Bitkisel çay ve benzeri ürünlerin satışını yapan 13 firmanın da yasalara aykırı işlem yaptığının saptandığını kaydeden Pektaş, bu firmalara da yasalara aykırı hareketlerinden dolayı 4'er milyar lira para cezası verildiğini ifade etti.
Pektaş, "Bitkisel ürün satan firmaların reklamlarına göre neredeyse ülkedeki bütün hastaneleri kapatıp bitkisel ilaçlarla her türlü hastalığın tedavi edilebileceği imajı yaratılıyor" dedi.
Basın-yayın organlarında ve televizyonlarda kırışık önleyici krem adı altında satılan ürünlerin yasalara aykırı reklam verdiklerinin belirlendiğini söyleyen Pektaş, şunları kaydetti:
"Reklam Kurulu şu anda piyasada satılan ve kırışıklık önleyici olduğu ileri sürülen kremlerden Retinol, Clarins ve Vichy'den alınan örnekler Hacettepe Üniversitesi'nde test edildi. Gelen raporlar üzerine söz konusu kremlerin reklamlarda belirtildiği gibi herhangi bir etki yaratmadığı sonucuna varıldı. Halen 5-6 krem firması daha incelemede bulunuyor. Bu firmalara gerekli tebligatlar yapıldıktan sonra idari para cezası uygulanacak. Clarins reklamlarını yapan Çarşı, Tekin Acar ve Clarins firmasına ayrı ayrı 45'er milyar lira para cezası verilmiştir.
Düzeltme cezası
Bu arada firmalara reklam durdurma ve düzeltme cezası da verildi. Firmalar reklamlarını düzeltme yoluna gitmezlerse ayrıca durdurma ve düzeltme cezasıyla da karşı karşıya kalacaklar. Bu davalarda dava süresi açık olacak."