Rusya'da 40 işadamı gözaltına alındı

Rusya'ya giden Türkiye vatandaşlarından şikayet haberleri geliyor. 40 işadamı gözaltına alınındı. TIR'lar sınırda bekletiliyor. Turistler girişte tecrit ediliyor

RADİKAL - Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND),  Ukrayna ve Gürcistan üzerinden Rusya'ya giden Türk TIR'ların Rusya sınır kapılarında bekletildiğini açıkladı.  UND yetkilileri, sorunun çözülmesi konusunda derneklerinin elindeki tespit ve verileri Türkiye'nin Moskova Büyükelçiliği'ne ve Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ile paylaştıklarını belirtti.

Suriye sınırında Türk Hava Sahası'nı ihlal eden Rus uçağının Türk savaş uçakları tarafından düşürülmesinin ardından yaşanan gelişmeler üzerine Ukrayna ve Gürcistan üzerinden Rusya'ya giden Türk TIR'ların Rusya sınır kapılarında bekletildiği belirtildi. Ukrayna üzerinden Rusya'ya gitmeye çalışan Türk TIR'ları,  Grmec Sınır Kapısı ve Nova  Gurkovic Sınır Kapısı'nda bekletiliyor.  Sarp Sınır Kapısı'ndan geçerek Gürcistan üzerinden Rusya'ya giden Türk TIR'ları ise Rusya'nın Lars Sınır Kapısı'nda bekletiliyor.  UND yetkilileri, sorunun çözülmesi konusunda derneklerinin elindeki tespit ve verileri Türkiye'nin Moskova Büyükelçiliği'ne ve Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ile paylaştıklarını belirtti.

Ukrayna - Rusya arasındaki tampon bölgede bekletilen ve  Nova  Gurkovic Sınır Kapısı'ndan geçmeye çalışan Türk şoförler, " İki gündür burada bekletiliyoruz. Mazotumuz bitmek üzere.  Yetkililer araçlarımızın ülkelerine girmesini istemediği için 2 gündür buradayız.  Araçlardaki bulunan mallarımız bozulmak üzere" dedi.

40 İŞADAMI GÖZALTINDA

Rus polisi, bir fuar organizasyonu için Rusya’ya giden 40 Türk iş adamını gözaltına aldı. İşadamlarına 4 biner ruble ceza kesildi. Sözcü’den Ali Ekber Ertürk’ün haberine göre, Meridyen Fuarcılık, Rusya’nın Krasnodar kentinde “Yapı Fuarı” düzenledi. Uluslararası düzeyde düzenlenen ve dünyanın en önemli firmalarını biraraya getiren fuara, Türkiye’den de 40 işadamı katıldı. Salı günü başlayan ve yarın erecek olan fuarda Rus polisi, Türk işadamlarını gözaltına aldı ve fuar alanı dışına çıkardı. Üç saat süreyle dışarıda bekletilen iş adamları, daha sonra otobüslere bindirilerek karakola götürüldü. Burada “Ülkeye girişte hatalı form düzenlediniz” gerekçesiyle ifadeleri alınan iş adamları mahkemeye sevk edildi. Dün sabah mahkemeye çıkarılan iş adamlarına 4 bin ruble (80 dolar) ceza kesildiği öğrenildi. İş adamlarının toplu olarak Soçi’ye götürülecekleri bir süre daha alıkonduktan sonra sınır dışı edilecekleri bildiriliyor. Meridyen fuarcılık yetkileri de “İş adamlarımızın durumu, mahkeme aşamasında, takip ediyoruz’’ açıklaması yaptı.

CNN TÜRK'ün ulaştığı, işadamı kafilesinde yer alan Cenk Baykara vizeler karşılıklı kalktığından bu yana Rusya'daki bütün fuarlara turist vizesi ile gidilebildiklerini belirtirken, "daha önce hiç böyle bir muamele görmemiştik. Başımıza ne geleceğini bilmiyoruz. Burada rehin kaldık" dedi. Baykara nezarete atarken gardiyanın "uçağı düşürdünüz alın size" dediğini söyledi.

YOLCULARA GÜÇLÜK

Türkiye'den Rusya'ya giden Türklere Moskova Havalimanı'nda Rus görevlilerce güçlük çıkarıldığı iddiaları olaya muhatap olan yolcular tarafından da doğrulandı. DHA muhabirinin telefon ile ulaştığı Türkler, uçaklarını kaçırdıklarını, ülkeye alınmadıklarını söyledi. Sabah saatlerinde Moskova'daki Sheremetyevo Havalimanı'na inen Türkler, "Bize kaçak muamelesi yapılıyor. Buradan farklı yere seyahat edecek olan Türkler uçaklarını kaçırdı. Bizi ülkemize göndereceklerini söylüyorlar" dedi. İstanbul Atatürk Havalimanı'ndan 01.40'da kalkan Aeroflot Havayolları uçağı ile Rusya'ya hareket ettiklerini ve T.S.İ 05.00'te Moskova Sheremetyevo Havaalanı'na indiklerini söyleyen işadamlarından Cemil Özdemir, "Biz buradan Perm şehrine gidecek bir uçağa aktarma yapacaktık. Bir Rus firması ile iş görüşmesi yapıp, ürün almak için gelmiştik. Havalimanına indikten sonra pasaport kuyruğuna girdik. Bulunduğumuz uçaktaki Türk vatandaşlarının pasaportlarına el konuldu ve bizi beklemeye aldılar. Hiçbir bilgi verilmedi. 5 saat sonra bize Rus polisi 'Sizi ülkenize geri göndereceğiz. Sizi tecrit odasına alacağız' dediler. 'Biz konsolosluktan haber bekliyoruz' deyince 'hepinizi kelepçeleriz' dediler ve benimle birlikte 11 kişiyi zorla odaya götürdüler. Odada bizden başka 4 Türk daha vardı. Hâlâ odada bekliyoruz. Su, yiyecek hiçbir şey verilmedi. Tuvalet ihtiyacı için teker teker, polis izin verirse gidiyoruz ve bize polis eşlik ediyor" dedi. Çalıştıkları Rus firmasının üst düzey yöneticilerinin de devreye girdiğini ancak Rus yetkililerin kimseyi dikkate almadığını ve kendilerine Rusça ve İngilizce hakarette bulunduğunu söyleyen Cemil Özdemir, "Bize kaçak muamelesi yapılıyor. 'Sizi yerel saat ile 21.00'deki uçakla ülkenize göndereceğiz' dediler. Benim pasaportumda Şengen vizem var ancak burada kaçak muamelesi görüyoruz. Grubumuzda çocuklu bir aile de vardı onları başka bir yere aldılar. Aramızda eşi Rusya'da bulunan ve doğum yapmak üzere olan bir arkadaş da var ve ülkeye girişine izin verilmiyor" dedi.