'Sabah ve Vakit gazetesinin haberleri uydurma, kasıtlı ve yanlışlarla dolu'

Doğan Holding dün Vakit ve Sabah gazetelerinde yer alan grupla ilgili haberlerin gerçeği yansıtmadığını gerekçeleriyle sıralayıp, 'Haberler uydurma, kasıtlı ve yanlışlarla dolu' açıklamasında bulundu. Holding bu iki gazetenin iddialarını yargıya taşıyacağını da duyurdu




İSTANBUL - Doğan Holding dün Sabah gazetesinde ‘Doğan’dan oyun içinde oyun’ Vakit gazetesinde ise ‘7 saat ne konuştunuz’ başlığı ile birinci sayfanın manşetinden anonslanarak verilen ve grubun Maliye Bakanlığı’nın teminat isteminin yürütmesinin durdurulmasını sağlamak amacıyla davaları istedikleri mahkemelere düşürmek için çaba gösterdiklerine ilişkin haberlerin uydurma, kasıtlı ve yanlışlarla dolu olduğunu açıkladı.
Sabah ve Vakit gazeteleri hakkında yargıya başvurulacağını da duyuran Doğan Holding yaptığı yazılı açıklamada kamuoyu ile şu bilgileri paylaştı:
“Sabah ve Vakit gazetelerinin 7 Ekim 2009 Çarşamba tarihli nüshalarında geçen ‘Doğan’dan oyun içinde oyun’ başlıklı haberler uydurma, kasıtlı ve yanlışlarla doludur. Bu gazeteler hakkında derhal yargıya başvurulacaktır.

Amaç yargıyı etkilemek
Yargıyı ve kamuoyunu etkilemek amacıyla hazırlanan haberdeki konuların açıklığa kavuşması büyük önem arz etmektedir. Yapılmak istenen, Doğan TV’ye kesilen vergi cezası ile ilgili davayı Doğan TV kazanırsa, ‘hâkimler kazandırdı’, kaybederse ‘hukuk tecelli etti’ şeklinde Yargıyı ve grubumuzu zan altında bırakabilecek bir zemin oluşturmaktır. İddialar hakkındaki açıklamalarımız aşağıdadır:
Haberde yer alan NT ve NG kimdir bilmiyoruz: Bahsi geçen NT ve NG rumuzlu kişilerin kim oldukları bilinmemekte ve bu rumuzlara sahip olabilecek hiçbir kişi ile Doğan Grubu’nun danışman, vekil vb. her ne nam altında olursa olsun bir ilişkisi bulunmamakta ve yine bu rumuzlara sahip olabilecek hiçbir kişiden hizmet alınmamaktadır.
Nedim Türkmen gruptan 9 sene önce ayrıldı: Şayet Mali Müşavir NT olarak Vakit gazetesinde ismi yayımlanan Nedim Türkmen kastediliyorsa, anılan kişi yaklaşık dokuz sene önce Milliyet gazetesinde Mali İşlerden sorumlu olarak görev yapmış olup, halen Yeminli Mali Müşavirlik yapmaktadır.
Doğan TV ile uzak yakın hiçbir ilgisi olmadığı gibi, bu davalarla ilgili hiçbir şekilde görevlendirilmemiştir.
Dava tarihi yanlış: Yürütmeyi durdurma davası, iki gazetede yer alan haberlerde belirtildiği gibi, 2 Ekim Cuma günü değil, 29 Eylül Salı günü 15:02 saatinde sisteme verilmiştir.
Dava dosyalarını geri çekemeyiz çünkü: Doğan TV mahkemeye verdiği dava dosyalarını geri çekerse dava hakkını kaybedeceğini bilmektedir. Bunun dışında söz konusu işleme tekrar başvurması halinde ise elektronik sistemin dosyayı aynı mahkemeye yollayacağı açıktır.
Doğru takip edilebilmesi için vergi mahkemelerinde açılan davaların dosya ve evrak numaraları yanda yer alan tabloda sunulmaktadır.

Yasal hakkımızı kullanacağız
Kamuoyunun yanlış bilgilendirilerek yanıltılması yönündeki bu haberle ilgili olarak Doğan Holding ve ilgili iştirakleri her türlü yasal hakkını kullacaktır.
Bütün bu hem yasal, hem de etik olmayan yönlendirmelere rağmen, Türkiye’de hâkimlerin olduğuna, hukuka ve vicdanlarına göre karar verdiklerine inancımız tamdır.”

Sabah ve Vakit haberindeki iddialar
Sabah ve Vakit gazetelerinde dün çıkan haberlerde ‘mali açıdan zor günler’ yaşadığı iddia edilen Doğan Grubu’nun mahkemeden teminat talebinin yürütmesini durdurma kararı aldırarak hacizden kurtulmaya çalıştığı belirtilerek grubun bu konuda yargıyı etkilemeye yönelik girişimlerinin mali müşavir NT ve mali danışman NG tarafından yönetildiği öne sürdü.
Habere göre Doğan Grubu NT ve NG kanalıyla, dava dosyalarının görüleceği mahkemelerin bilgisayar ortamında otomatik olarak belirlendiği Ulusal Yargı Ağı’nı bay pas etmek için çeşitli yöntemlere başvuruyordu. Bu amaçla da davanın grup tarafından istenen mahkemeye düşmemesi durumunda başvurunun geri çekilip yeni başvuru yapıldığını öne sürülüyordu. Aynı kaynaklardan iki gazeteye sızdırılan ve gerçekdışı iddialarla dolu haberlerde kanıt olarak birinci ve dördüncü dava arasında 179 dosya bulunması gösteriliyordu. Ancak Türk hukuk sistemine göre davanın geri çekilmesi durumunda davacı dava hakkını kaybediyor. Bu da iddianın ne kadar mesnetsiz olduğunu gösteriyor. Ayrıca Doğan Grubu birinci davayla dördüncü dava arasında 179 dosya bulunmasının nedenini de davaların farklı mahkemelerde olmasından kaynaklandığı bilgisini veriyor.

Rüşvet verdiler iddiası
İki gazetenin haberinde de bilgi ve usul yanlışlarının yanı sıra ‘inanılmaz iddialar’ başlığı altında hiçbir somut bilgi ve belgeye dayanmayan çok sayıda suçlamaya da yer verildi. Söz konusu iki haberde grubun temsilcisi NT ve NG yürütmeyi durdurma davasının açıldığı 2 Ekim’de İstanbul Vergi Mahkemesi’nde Sabah gazetesi haberine göre 8 saat, Vakit’e göreyse 7 saat süren görüşmeler yaptı. Sabah gazetesi haberinde iddialarını bir adım daha ileri götürülüp yargı mensuplarını da hedef aldı. Haberde NT ve NG’nin davaları istedikleri mahkemelere düşürmek için görevli personele ‘bayram harçlığı’ adı altında ödeme yaptığı da iddia edilerek yargı mensupları töhmet altında bırakılıyordu.

‘Davalar farklı mahkemelerde açıldı, numaralardaki farklılık bundan’
Yandaki tablo ile ilgili daha açıklayıcı olmak adına, evrak numaraları elektronik sistemden otomatik olarak verilmekte dolayısıyla sıra takip etmektedir. Diğer yandan her mahkemenin dava sayısı ve dolayısıyla yeni davalara verdiği dosya esas sayısı farklı olur. İki farklı mahkemenin dava esas sayıları arasında fark olması ile arada başka davaların olduğu iddiasını ileri sürmek yanlıştır. (Radikal)