Sağlam oto lastiği hayat kurtarır

Selçuk Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Makine Mühendisliği Bölümü, 'Taşıtlarda Güvenlik Sistemleri' konulu bir çalışma gerçekleştirerek...

KONYA - Selçuk Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Makine Mühendisliği Bölümü, 'Taşıtlarda Güvenlik Sistemleri' konulu bir çalışma gerçekleştirerek, Türkiye'deki trafik kazalarının gerçek nedenleri ve buna karşı alınması gereken önemleri araştırdı. Öğretim üyesi Doç. Dr. Ahmet Özdemir, trafik araştırmasıyla ilgili şu bilgileri verdi:
"Türkiye'de 2002'de 407 bin 247 kaza meydana geldi, 2 bin 885 kişi öldü, 93 bin 713 kişi yaralandı. Yaralıların tedavi masrafları hariç 357 trilyon lira maddi kayıp yaşandı. Trafik kazalarına yol açan başlıca etkenler sürücü, araç ve yol kusurları olarak üçe ayrılır. Resmi veriler, kazalarda araç kusurlarının payının yüzde 0.53 oranında olduğunu gösteriyor. AB ülkeleri standardının bile altında olan bu rakam, bize doğruları göstermemekte. Kaza raporları sağlıklı tutulmamış, araç kusuru, sürücü kusuru olarak kayıtlara geçmiş. Araç kusurları, kayıtlarda göründüğünden fazla.
Türkiye, kaza göstergeleri en kötü birkaç ülkeden biri. Resmi kayıtlarda sürücü ve yaya kusurlarından sonra yer alan araç kusurları içinde en başta gelen nedeni, lastik patlamaları oluşturuyor.
Şehirlerarası yollarda lastik patlamaları nedeniyle meydana gelen kazaların oranı yüzde 57.12. Bunu yüzde 19.9 ile kusurlu fren, yüzde 11.67 ile de kusurlu tekerlek izliyor. Son sırada ise yüzde 0.21 ile kusurlu cam sileceği var. Bu rakamlar lastik kontrollerinin yapılmadığını gösteriyor. "