Sağlık, güzellik ve tasarruf

Proteini et, tavuk, balık, kurubaklagillerden almak mümkün. Süt ve süt ürünleri ise zengin birer kalsiyum deposu.

Mercimek farkı
Proteini et, tavuk, balık, kurubaklagillerden almak mümkün. Süt ve süt ürünleri ise zengin birer kalsiyum deposu. Yemek Danışmanı Emine Beder mercimeğin etle eşdeğer bir besin deposu olduğunu belirterek, mercimeğe tam bir mucize yiyecek olarak bakıyor. Beder, "Ette doymuş yağ ve kolesterol varken, mercimek demir barındırıyor" diyor.
Et yoksa kemik var
Gülay Kara, artan fiyatı yüzünden eti unutan mutfaklar için 'kemik' öneriyor. Ucuza satılan kemikler alınıp kaynatıldıktan sonra, suyu tam bir besin deposu. Bu su ile pilavlar, çorbalar, makarnalar yapılabilir. Beyaz kabuğunun altında barındırdığı protein ve bir kişinin günde alması gereken bütün protein ve vitaminleri barındıran bir başka besin maddesi ise yumurta. İçinde barındırdığı C vitamini, doğal antibiyotik ve dezenfektan özellikleriyle 'Harika besinler' sınıfının birincileri ise soğan ve sarmısak.
Yoğurtlu kozmetik
Diyetisyen Gülgün Uzun'un 'Çoluğunun çocuğunun rızkını, elin kozmetikçisine kaptırmak istemeyen kriz hanımlar'a bir önerisi var: "Evinize 1 kilo süt mü aldınız. Bu sütü yoğurt haline getirdiniz. Aman! yoğurdu süzmeyin. Eğer süzüyorsanız da artta kalan su ile cildinizi temizleyebilirsiniz. Çünkü bu su tam bir vitamin ve mineral deposudur"