Sanki çözümsüz problem

Kaza yerinde hız 80 kilometre mi olmalıydı yoksa makinist normal hızda mı seyrediyordu sorusuna yanıt hâlâ alınamadı.

SAKARYA / ANKARA - Kaza yerinde hız 80 kilometre mi olmalıydı yoksa makinist normal hızda mı seyrediyordu sorusuna yanıt hâlâ alınamadı. TCDD, 80 kilometre hız yapılması gerektiğinde ısrarlı, sendikalar ise aksini söylüyor.
TCDD Genel Müdür Yardımcısı Erol İnal, kazanın hızdan kaynaklandığı kanaatinde olduklarını tekrarladı. İnal, şöyle konuştu: Trenin hızı bu bölgeye girmeden önce 80'e düşmeliydi. Basında çıkan belgelerdeki hız limitinin gösterildiği yerler, hızın düşmesi gereken noktalardır. Yani Mekece'ye kadar olan hız 130 kilometredir, sonra da 80'e düşmesi gerekirdi. Trenin 10 seferini inceledik ve hız kutusunda bütün seferlerde hız 76-77 kilometre çıktı. Kaza anındaki hızı ise 118 kilometreydi."
Bağımsız Kamu Sendikaları Konfederasyonu Genel Başkanı Resul Akay şöyle konuştu: "Makinistlere verilen yazılı talimatnameye göre, 183. kilometrede saatte 130 kilometre hızla seyredildikten sonra 187. kilometreye gelindiğinde hızın saatte 80 kilometreye düşürülmesi gerekmektedir. Kaza, 183. kilometrede oldu. Bu mesafedeki hız da 118 kilometre. Makinist hızı düşürmeye başlamış. 187. kilometrede hız 80 kilometreye düşmüş olacak."
Birleşik Taşımacılık Sendikası Genel Başkanı Fehmi Kütan da yaptığı yazılı açıklamada, "Makinistler hızlı girdikleri virajda paniklemişler ve seri fren yapmışlar" iddiasını yalanlayarak trenlerde böylesine seri frenleme sistemlerinin bulunmadığını belirtti.
(dha, aa)