Sigaraya gizli reklam

Sigara ve Sağlık Ulusal Komitesi (SSUK), çocuk ve gençlerin beğendiği sanatçıların, üzerinde markası görülecek şekilde sigara kullanarak gizli reklam yaptıklarını belirtti.

ANKARA - Sigara ve Sağlık Ulusal Komitesi (SSUK), çocuk ve gençlerin beğendiği sanatçıların, üzerinde markası görülecek şekilde sigara kullanarak gizli reklam yaptıklarını belirtti.
Dünya Sağlık Örgütü'nün 'Sigarasız bir dünya için el ele' sloganı çerçevesinde Türk Tabipler Birliği, Toraks Derneği, Tüketici Hakları Derneği'nin yanı sıra Milli Eğitim ve Sağlık Bakanlığı'nın da desteğiyle SSUK, 'gizli sigara reklamı' uyarısında bulundu. SSUK'un açıklamasında, sigara reklamlarının yasak olması nedeniyle firmaların yeni bir pazarlama taktiği olan 'ürün yerleştirme' metoduyla birçok ünlünün ağzına sigara koyduğu ifade edildi.
'Görüntüler yasaklansın'
SSUK'un açıklamasında, şu noktalara dikkat çekildi: "Özellikle çocukların ve gençlerin beğendiği film yıldızı, pop şarkıcısı ve sahne sanatçılarına üzerinde markası alenen görülecek şekilde sigara tükettirilerek, gizli sigara reklamı yapılmaktadır. Gençlerin ve çocukların kararlarını ve davranışlarını etkileyen gizli reklamların sahne gösterileri, konserler, klipler, röportaj resimleri, film yapımları ve televizyon dizilerinden ivedilikle kaldırılmaları gereklidir."
Açıklamada bugün gösterilen filmlerin üçte ikisinde sigara içimine yer verildiği, film kahramanlarının gerçek hayattakinden 3-4 kat daha fazla sigara içtiği anlatıldı.