'Tabloid boy mucize değil'

WAN Kongresi'nin son gününde gazetelerin tabloid boya geçişleriyle ilgili deneyimler tartışıldı.

İSTANBUL - WAN Kongresi'nin son gününde gazetelerin tabloid boya geçişleriyle ilgili deneyimler tartışıldı. Hürriyet Gazetesi İcra Kurulu Başkanı Vuslat Doğan Sabancı'nın yönettiği 'Kompakta Geçiş ve Ötesi' başlıklı panelde konuşan Britanyalı gazete tasarımı danışmanı Ally Palmer, tabloid boya geçerek yüzde 25 tiraj artışı yakalayan The Independent gazetesinin durumunu ele aldı.
Gazete boyutunun küçültülmesinin son yılların trendi olduğunu belirten Palmer, boyutun önemli olduğunu ancak tirajı artırmaya dönük mucizevi bir ilaç olarak görülmemesi gerektiğini vurguladı.
Son yıllarda Avrupa'da tabloid boya geçerek başarılı olan birçok gazete bulunduğunu anlatan Palmer şöyle konuştu: "Belçika'da De Standaard ve İsviçre'den Fluck gazeteleri tabloid formata geçerek başarılı oldu. Tabloid, okur açısından taşınması ve okunması daha kolay bir format oluşturuyor. Ancak her geniş kâğıda baskılı gazete otomatikman tabloid boya aktarılamaz. Örneğin The Wall Street Journal ve New York Times gibi işlevsel bilgi içeren hacimli gazetelerin tabloide aktarılması söz konusu değil."
Okurların dizayn konusunda genel olarak her geçen gün daha bilinçli hale geldiğini savunan Palmer, gazetelerin farklı ve işlevsel bir tasarıma sahip olması için tasarımın editoryal sürece daha sıkı entegre edilmesi gerektiğini anlatan Palmer başarılı tasarım için formülünü de üç başlık altında topladı:

  • Sayfayı gün içinde erken saatlerde planlayın.
  • Farklı gelişmelere göre alternatif taslak tasarımlarınız olsun.
  • Sayfayı tasarlayanları, karar sürecine ortak edin.