TCDD 'hızlı' ders çıkardı

Hızlandırılmış tren faciası Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları'na (TCDD) ders oldu. Bittiğinde Ankara-İstanbul arasını 3 saate indirecek hızlı tren projenin ilk etabını oluşturan Ankara-Eskişehir hattında 226 kilometre hıza ulaştı.

ANKARA - Hızlandırılmış tren faciası Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları'na (TCDD) ders oldu. Bittiğinde Ankara-İstanbul arasını 3 saate indirecek hızlı tren projenin ilk etabını oluşturan Ankara-Eskişehir hattında 226 kilometre hıza ulaştı. Hızlı trenleri kullanacak 24 makinist 10 bin kilometre deneme sürüşü yapacak.
Sakarya Pamukova'da 22 Temmuz 2004 tarihinde meydana gelen, 41 kişinin öldüğü 'Hızlandırılmış Tren Kazası'ndan sonra hızlı tren konusunda sorun yaşamak istemeyen TCDD işi sıkı tutuyor. TCDD Genel Müdürlüğü, Ankara-Eskişehir arasında, yıl sonuna kadar, hızlı trenle yolculu deneme seferlerine başlamayı hedefliyor. Mart 2008'den itibaren de sinyalizasyon testlerinin başlaması planlanıyor. Hızlı trenle ticari taşımanın başlamasının 2008'in ikinci yarısını bulabileceği belirtiliyor. Ankara-Eskişehir hızlı tren hattında, 23 Nisan 2007'de başlayan test sürüşlerine, İtalya'dan kiralanan üç vagon ve iki makineden oluşan setle devam ediliyor. Başlangıçta 70-80 kilometre hızla başlanılan test sürüşlerinde saatte 270 kilometreye ulaşılması hedefleniyor.
Hız artacak
TCDD yetkilileri test sürüşleri hakkında şu bilgiyi veriyor: "Esenkent-Hasanbey arasında yapılan test sürüşlerinde, Esenkent-Beylikköprü arasındaki 67 kilometrelik bölümde 226 kilometre hıza ulaşıldı. Ayrıca Beylikköprü-Hasanbey arasındaki 125 kilometrelik etapta gerçekleştirilen test sürüşlerinde ise 140 kilometre hıza ulaşıldı. Denemelerde elektrifikasyon ve sinyalizasyon ölçümleri ile elde edilen bulgular doğrultusunda hız artırımına gidiliyor."
TCDD Genel Müdürlüğü'nün belirlediği hızlı trenleri kullanacak 35 yaş altında 24 makinist, altı mühendis ve altı eğitmen 10 haftalık bir eğitim programının altı haftasını tamamlamış. Yapımı devam eden hızlı trenlerin gelmesinin ardından, 24 makinist deneme sürüşleri devam ederken, toplam 10 bin kilometre yol stajı yapacak. Makinistler eğitimlerinin tamamlanmasının ardından brövelerini alacak.
TCDD yetkilileri verilen eğitimi şöyle anlatıyor: "Makinistler, Almanya'da 30 saatlik hızlı tren simülatörü ve hızlı tren tanıtımı eğitimlerini tamamladı ve simülatörde 300 kilometre hızla giden trenleri kullandı. Almanya'daki eğitimin ardından makinist, mühendis ve eğitmenler Ankara'da ilkyardım, bilgisayar, stres yönetimi ve kriz yönetimi gibi pek çok konuda eğitimlerine devam ettiler."
Üç saatte Ankara
Karayolu, demiryolu ve havayolu trafiği açısından en yoğun yolcu ve yük akışı olan Ankara-İstanbul hattında demiryolunun rekabet şansı artacak ve yolcu payı yüzde 10'dan yüzde 78'e yükselecek. Esenkent-Eskişehir kesiminin devreye girmesiyle, Ankara-İstanbul 4-4,5 saate, Ankara-Eskişehir 1 saate inecek. Ayrıca Ankara-İzmir hattındaki seyahat süresi de kısalacak. Esenkent-İnönü ve İnönü-Köseköy'ün, her iki etabın 2008'de devreye girmesiyle, Ankara-İstanbul 3 saate, Ankara-Gebze 2 saat 30 dakikaya inecek.