'Tekirdağ' raporu: Pilotlar iyi müdahale edemedi...

edemedi... THY'nin 25 Mart'ta İstanbul-Amsterdam seferini yaparken düşen 'Tekirdağ' uçağıyla ilgili ara raporda, pilotların, yükseklik gösterge cihazının hata sinyalini zamanında fark ettikleri ancak iyi ve yeterli müdahalede bulunamadıkları belirtildi


Kazaya ilişkin araştırmayı yürüten Hollanda Güvenlik Araştırma Konseyi’nin (OVV) dün açıklanan geçici ara raporuna göre, pilotlar uçakta ani irtifa kaybı ve hız düşmesi olduğu sinyalini, Flevoland üzerindeyken aldı. Bu sırada yükseklik 275 metre (900 feet) ve hız da saatte 266 kilometre (144 knot) gözüküyordu ve kanatlar iniş vaziyeti almıştı. Uçak tehlike sinyalini birkaç kez verdi. Pilotlar uyarıyı alır almaz doğrudan uçağa gaz verdiler. Bu sırada yükseklik 235 metreye düşmüştü. Fakat gaz tekrar kapandı ve hız düşmesi devam etti. Son kez gaz verdiklerinde ise yükseklik 50 metrenin altına inmişti. Rapora göre, tahminen, pilotlar ilk gazı verdikten sonra gaz pedalını serbest bıraktılar ve bu sırada uçak otomatik pilota bağlı olduğu için kontrol tekrar otomatik pilota geçti ve arızalı yükseklik gösterge cihazı verilerini dikkate alarak gaz ve hızını tekrar düşürdü. Pilotların gaz pedalını sabit tutmaları gerektiği belirtildi.
Schipol Havaalanı’na inişe geçtiği sırada düşen uçakta dokuz kişi ölmüş, 100’e yakın yolcu yaralanmıştı. (aa)