scorecardresearch.com

TMMOB: Marmaray'da yüksek güvenlik riski var

TMMOB: Marmaray'da yüksek güvenlik riski var
Türkiye Mimar Mühendis Odaları Birliği (TMMOB) İstanbul İl Koordinasyon Kurulu Sekreteri Süleyman Solmaz, 8 yıl Marmaray Projesinde görev yapan Rıza Behçet Akcan'ın raporuna dayanarak Marmaray Tüp Geçişinin bitirilmeden hizmete sokulduğunu açıkladı.

İSTANBUL  - TMMOB İstanbul İl Koordinasyon Kurulu Sekreteri Süleyman Solmaz, "(Marmaray Projesi) Tüpler birleştirilerek bu deniz geçişi oluşturulmuştur. Bunlar esnek bir bağlantıyla yapılmıştır. Bu bağlantılarda yırtılma, söz konusu olduğunda tünele su dolacaktır. Böyle bir risk oluşturulduğunda bu problemin çözecek bir senaryo, bir proje geliştirilmemiş bunun için hiçbir önlem alınmamıştır. Bunun için hiçbir önlem alınmamıştır" dedi.

Birleşik Taşımacılık Sendikası (BTS) İstanbul 1. Nolu Şube Yönetim Kurulu üyesi Ersin Albuz, "Sistemi kontrol edecek bir kumanda masası oluşturulmamıştır" diye konuştu.

TMMOB Makina Mühendisleri Odası İstanbul Şubesi'nde, yarın hizmete açılacak Marmaray Projesi'nin risklerine ilişkin bir basın toplantısı düzenlendi. Toplantıya TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası İstanbul Şube Başkanı Cemal Gökçe, TMMOB İstanbul İl Koordinasyon Kurulu Sekreteri Süleyman Solmaz ve Birleşik Taşımacılık Sendikası (BTS) İstanbul 1. Nolu Şube Yönetim Kurulu üyesi Ersin Albuz katıldı. TMMOB İstanbul İl Koordinasyon Kurulu Sekreteri Süleyman Solmaz, Elektrik Elektronik Yüksek Mühendisi Rıza Behçet Akcan'ın Başbakan, Cumhurbaşkanı, Ulaştırma Bakanlığına ve Devlet Demir Yolları'na bir rapor gönderdiğini ve raporun 11 maddeden oluştuğunu söyledi.

Solmaz, "Raporda şu noktalarda problem var, bu problemler çözülmeden eğer siz Marmaray'ı açarsanız burada ciddi bir risk oluşur ve açmayın. Bu cinayet olur' diyor" dedi. Solmaz, şöyle konuştu: "Birincisini söyledim emniyet vagonları yoktur. İkincisi bu sistemin elektronik güvenlik sistemi yoktur. Çünkü proje bir bütün olarak dikkate alınmış ve denilmiş ki proje Gebze'den başlayacak Halkalı'da bitecek ve güvenlik sistemi buna göre oluşturulmuş. Şu anda açılacak tüpün kontrol güvenlik merkezi yoktur. Bunun için ek bir yatırım yapılarak 10 Milyon Euroluk bir yatırım yapılarak ki iddia bu. Behçet Bey, 'Hayır bu bu sorunu çözmüyor' diyor. 10 milyon Euroluk bir yatırımla Üsküdar'a geçici tüpteki sistemi kontol edecek bir elektrik sinyalizasyon kurulduğunu söylüyor devlet demir yolları. Bu Behçet Bey'in iddiası 'Hayır bu sorunu çözmeyecek' diyor."

"BAĞLANTILARDA YIRTILMA, SÖZ KONUSU OLDUĞUNDA TÜNELE SU DOLACAKTIR"
Solmaz, şöyle devam etti: "Bir üçüncüsü bu da projelendirilip senaryolaştırılıp önlemi alınmamıştır. Tüpler birleştirilerek bu deniz geçişi oluşturulmuştur. Bunlar esnek bir bağlantıyla yapılmıştır. Bu bağlantılarda yırtılma, söz konusu olduğunda tünele su dolacaktır. Böyle bir risk oluşturulduğunda bu problemin çözecek bir senaryo, bir proje geliştirilmemiş bunun için hiçbir önlem alınmamıştır. Önemli bir sorundur. Burada deneme seferleri yapılması gerekir. Deneme seferleri bugüne kadar Devlet Demir Yolları'nın diğer ulaşım alanlarında kullandığı dizel lokomatiflerle yapılmıştır. Yolcu ağırlığına denk gelecek yükte yapılmamıştır. Halbuki işletmeye alındığında burada elektirik sistemiyle çalışan lokomotifler kullanılacaktır. İnsan taşınacaktır, farklı bir ağırlıkla ulaşım sağlanacaktır. Bu farklı ağırlığa göre bir deneme yapılmamıştır. Bu çok büyük bir risktir. Bunun mutlaka önlemi alınmalıdır."

Marmaray'ın illa açılacaksa proje tam bittikten sonra hizmete açılması gerektiğini de söyleyen Solmaz, hükümeti eleştirdi.

"BİTMEYEN TÜNEL AÇILIYOR"
Birleşik Taşımacılık Sendikası (BTS) İstanbul 1. Nolu Şube Yönetim Kurulu üyesi Ersin Albuz da yaptığı konuşmasında şunları söyledi:

"Zaten tünel bitmedi ki. Bütün teknik çalışmalar tamamlanmadı. Tamamlanmadan deneme çalışması olmaz. Bunlar 'Deneme sürüşleri yapıyoruz' diyerek kamuoyunu yanıltıyorlar. Bitmeden deneme çalışması olmaz. 24 saat hala tünelin içerisinde çalışma ve faaliyetler devam ediyor. Hâlâ çalışıyorlarsa bitmemiştir. Bitmeyen tünel açılıyor. Sistemi kontrol edecek bir kumanda masası oluşturulmamıştır. Sinyalleri takip edecek. Aslında bu proje 'Başbakanımızın ben bunu bu tarihte açacağım' dediği için zoraki açılıyordur. Ben umuyorum ki bu sadece tören olarak kalır. Belki o gün için ulaşım sağlanır. Sonu tam teknik olarak tamamen güvenli bir şekilde gerekli çalışmalar bittikten sonra yolcu taşımasına açılır. Çok ciddi yolcusuz deneme seferleri yapıldıktan sonra, test edildikten sonra açılması gerekiyor. Şu an için tüp aslında teknik olarak açılmaya hazır değil."

"ELEKTRONİK GÜVENLİK SİSTEMİ TAMAMEN OLUŞTURULMAMIŞTIR"
Hazır olmadığını belirttiği Elektronik Güvenlik Sistemi hakkında da bilgi veren Süleyman Solmaz, şöyle devam etti:

"Mevcut güzergahta tren seyir halindeyken iki ayrı merkezde sefer halindeki trenin seyri takip ediliyor. İşte arızalanma söz konusu olabilir, sinyalizasyon sisteminde bir arıza olabilir, raylı sistemde bir arıza olabilir. Tüplerde yırtılma olup, su dolması söz konusu olabilir, Ya da başka bir sebep olabilir. Bunlar elektromekanik olarak kontol ediliyor. Şu anda bu sistem tamamen oluşturulmamıştır. Geçici olarak Üsküdar'a kurulan bir sistemle kontol edilmesi denencektir. Ama bu klasik ve olması gereken tren yollarındaki sinyalizasyonu içermemektedir."

"8 YIL BU PROJEDE FİİLEN GÖREV ALAN ARKADAŞIMIZ SAKIN BİNMEYİN DİYOR?"
"Tünelin içine su sızması noktasında orada o suyu tahliye edecek pompa sistemi var mı?" sorusu üzerine Solmaz, "Bununla ilgili bir proje geliştirilmemiştir" diye konuştu. Marmaray Projesi hakkında kamuoyuna bilgi paylaşımında da bulunulmadığının altını çizen Solmaz, "Marmaray'ı kullanır mısınız?" şeklindeki soru üzerine de şunları söyledi: "Meslektaşımız (Rıza Behçet Akça) 'Sakın binmeyin' diyor. 8 yıl bu projede fiilen görev alan birisi. Diyor ki , 'Ben binmeyeceğim, kimse de binmesin. Kendisi gelemedi. Rica etti 'aman bunu kamuoyuyla paylaşın bu bir cinayettir' diyor. Onun sözü" ifadelerini kullandı. (Serpil KIRKESER/DHA)

http://www.radikal.com.tr/1157792115779213

YORUMLAR
(13 Yorum Yapıldı)
Tüm Yorumları Gör

önce deprem - bizeke

Gerçekten de İstanbul için yapılan ulaşım yolları takdir edilecek boyutta.Yapanlara bir İstanbul'lu olarak teşekkür ederiz.Ancak İstanbul 16 milyonluk bir şehir haline nasıl getirildi? Anadoludan bu kadar göç neden oldu? neden önlenemedi? İstanbul yaşanacak yer olmaktan neden çıktı?Bu kadar özel oto üretimi neden teşvik edildi ? bu konuda neden önlem alınmadı?Gecekondu yapımına izin verildi hatta teşvik edildi. Kaçak yapıların yapılmasına neden göz yumuldu? Peki bunlar oldu şimdi ne yapalım denilebilir.Şimdi esas sorundan bahsedeceğim.Tüm deprem uzmanları Marmara bölgesinde çok kuvvetli bir deprem olacağını bara bara söylüyorlar.Özellikle İstanbul Türkiye'nin kalbi. Burada kesin olarak olacağı bir deprem konusunda siyaset kurumundan hehangi bir önlem alındığını , bundan bahsedildiğini,hatta siyasi parti proğramlarına ve söylemlerinde bu tehlikeden bahsettığini duydunuz mu? cevabın hayır olduğunu söylediğinizi zannediyorum. Marmara depremi ülkenin sonu olacağını tahmin etmek zor olmasa gerek.Ekonomini finans piyasamızın kalbi bu şehirde. Yukarıda takdir ve teşekkürle karşıladığım hizmetlerin ne hale geleceğini bir düşünün .Belki de kullanılacak ne köprü kalacak ne tüp geçit ne de yollar.İstanbulda ölenlerin sayıları 100000 leri yaralanıp tedavi edilemetenlerin sayısı da milyonları bulacak. Bu konuda siyasilerden tık yok.Tekrar söyleyeyim. Yapılan hizmetlerin hiçbiri depremi önlemeyle ilgisi yok. Oysa hayati sorun Beklenen Marmara depremidir.

Risk nedir bilen var mı daha? - generalduncan

Göz göre göre gelen kazaları fizik üstü güçlerin takdiri olarak niteleyen insanların bildiğini hiç sanmıyorum. Bir mühendis olarak endişem bundandır. Pamukova faciasını unutmayın. Kimse ceza almadı o olayda. Olan ölenlere oldu.

Artık TMMOB'ya güvenen var mı? - abasaran

Artık TMMOB'ya güvenen var mı? Polise molotofla saldıran merkez komite üyesi olan partinin yani SDP'nin Gezi Direnişi Çalıştayı İstanbul Elektrik Mühendisleri Odasında yapıldı. Halkın Elektrik Mühendisleri Odasında SDP nin çalıştayını yaptınız. Sizin işiniz makine mi, elektrik, elektronik mi, mimarlık mı, mühendislik mi? TMMOB olarak sizin işiniz hükümetin yaptıklarını yıkmak. Yıkımı örgütlemek, odalıkla mühendislikle işiniz yok. Bu açıklama bundan ibaret.

AK geldi AKIL zail oldu! - izninizle

Aklı zail olanlar bunu sidik yarışı gibi ele almıslar. Bu Bolu tüneli değil, ortadan çatlarsa yama yapılsın. Okuma üfleme su basıncına sökmez benim zeki kardaşlarım. La havle vela kuvvete ………

Önce Güvenlik - GaletaUnu

Ülkenin teknik insanlarının oluşturduğu bir topluluğun bu açıklamalarına mutlaka kulak verilmelidir! Hükümet bu eleştirileri, "onlar konuştu, biz yaptık" mantığıyla siyasi propagandaya çevirirse, olası kaza durumlarında hem başbakanın %50'sinden hem de kalan insanlardan zarar görenler olacaktır. Burada hayatlardan söz edilmelidir, ideolojilerden değil! Oda'nın yaptığı açıklamalar ile birlikte var olan eksiklikler mutlaka giderilmelidir! Hele ki Marmaray tüpünün kendi elektronik güvenlik kumanda odasının olmaması bahsi korkutucudur! "Marmaray güvenlidir" cümlesi tek başına kullanıldığında, Çernobil sonrasında çay içen Cahit Aral etkisi vermekten başka bir işe yaramamaktadır! Hattın tüm güvenlik önlemleri sistemleri belirtilmelidir.

İDDİA ÇOK CİDDİ - m.rozbilen

Marmaray'ın açılışı aceleye getirilmemesi gerekir inancındayım.TMMOB'un iddiası yabana atılacak gibi değil.Tünel tam ve güvenli bir şekilde bitmeden hizmete açılması doğru değil.İşin uzmanı değilim ama iddiaların ciddiye alınması taraftarıyım.Umarım söylenenler doğru değildir.

Kazlicesmedekiler - Memet62

Allahdan baska kimseden korkmayan basbakanla kazlicesmedeki destekcileri binsin bence.Cok meraklilar nedense ipekyoluna asagiya birde kervansaray yapsinlar at felan basbakan biner belki)=