Trafiğe yeni çözüm: Köprülerde ikili tarife

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Topbaş, köprülerde trafiğe karşı, yoğun saatlerde geçiş ücretlerini artırma önerisini beğendi. Topbaş, "Dünyada örneği var, halk ucuz saatleri tercih edebilir" dedi.

İSTANBUL - Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın pik saatler (trafiğin en yoğun olduğu saatlerde) köprü geçiş ücretlerinin artması yönündeki önerisine destek verdi.
Topbaş, bakanlığın geçiş ücretinde böyle bir değişiklik olursa vatandaşın değişik saatlerde köprüye yöneleceği düşüncesiyle böyle bir uygulama düşündüğünü söyledi.
Topbaş, "Bu yöntem, Londra başta olmak üzere başka ülkelerde de uygulanıyor. Boğaz köprülerinden pik saatlerde geçiş biraz daha pahalı olursa, diğer saatler daha çok tercih edilebilir. Erken veya geç çıkabilir. Doğru bir mantık, olabilir. Buna, köprüye zam şeklinde bakmamak lazım. Parası olan geçsin anlamında değil, o saatler biraz daha pahalı olursa, diğer saatler daha çok tercih edilir" dedi.

  • İstanbul'da karayollarının günlük araç kapasitesi 1 milyon 330 bin. Trafiğe çıkan araç sayısıysa 2 milyon 315 bin.
  • Mesainin başlangıç-bitiş saatlerinde, yani 07.00-10.00 ve 16.00-22.00 saatleri arasında 780 bin yolcu trafiğe çıkıyor.
  • Türkiye'de 1000 kişiye 78 araç düşerken, İstanbul'da 110 araç düşüyor. Bu sayı Avrupa'da 550, ABD'deyse 650.
  • Yolculukların yüzde 89'u karayoluyla, yüzde 8'i demiryoluyla ve yüzde 3'ü de denizyoluyla yapılıyor.
  • İstanbul'daki iki köprüden her gün ortalama 415 bin araç geçiyor.
  • Boğaziçi Köprüsü'nden Avrupa Yakası'na işgünleri 06.00-08.00 arasında ortalama 11 bin araç geçiyor.


    Topbaş: Ölüm de olsa proje duramaz
    Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, şantiyedeki ölümlü kazaya rağmen, Melen suyunu İstanbul'un Avrupa yakasına taşımak için hazırlanan Boğaz Geçiş Projesi'nin devam edeceğini açıkladı. İstanbul genelinde yoğun inşaat çalışmalarının olduğunu vurgulayan Topbaş, "Maalesef kent şantiyeciliğini bir türlü istediğimiz noktaya getiremedik. İhaleye çıkıyoruz, bir firma ihaleyi alıyor, tüm işleri kendisi yapmıyor, bölüyor. Bazı işleri taşeronlara veriyor. Bu firmanın, taşeron firmada bazı nitelikleri araması, dikkat etmesi lazım.
    Orada gencecik bir insan öldü. Çok acı bir netice" dedi.
    Ancak ihalenin feshedilmesi halinde yargı sürecinin bir yıl süreceğini ve bu arada Avrupa yakasına suyun getirilemeyeceğini vurgulayan Topbaş, Bu sıkıntıların tekrar ortaya çıkmamasını istiyoruz. Ama maalesef insanlarımız aymaz, tedbirsiz oluyor. Çalışan insanların da değişmesi lazım" diye konuştu. Projenin Sarayburnu'ndaki şantiyesinde, taşeron firmaya bağlı olarak çalışan harita mühendisi 34 yaşındaki Gülseren Yurttaş, 28 Eylül günü vinç altında kalarak ölmüştü.