Trafikte tek yetkili kurum

İstanbul'da trafik sorunu için birbirinden habersiz, ayrı ayrı plan ve yatırım yapan TCDD, TDİ, İETT, İDO gibi 17 ayrı birim, İstanbul
Ulaşım İdaresi Genel Müdürlüğü çatısı altında birleşiyor.
Haber: SELİM EFE ERDEM / Arşivi

İSTANBUL - İstanbul'da trafik sorunu için birbirinden habersiz, ayrı ayrı plan ve yatırım yapan TCDD, TDİ, İETT, İDO gibi 17 ayrı birim, İstanbul
Ulaşım İdaresi Genel Müdürlüğü çatısı altında birleşiyor. Önümüzdeki yasama döneminde kanunlaşması beklenen İstanbul Ulaşım İdaresi Genel Müdürlüğü'yle, havalimanları, askeri ve emniyet birimleri hariç, tüm ulaşım birimleri tek çatı altında toplanıyor.
Dev metropoldeki tüm otobüs, dolmuş, taksi, minibüs, servis araçları, her türlü kara ve hava raylı sistem, tünel, teleferik, deniz taşıma sistemi, her türlü yolcu ve yük terminali, otapark ve aktarma merkezlerinin plan, proje, ruhsatlandırma, bakım ve işletmesi belediyeye devrediliyor. TCDD'ye bağlı Halkalı-Sirkeci ve Haydarpaşa Gebze banliyö hatları, TDİ'ye bağlı Şehir Hatları İşletmesi, şehir içinde kalan Karayolları Genel Müdürlüğü'ne bağlı köprü ve gişeler, gelirleri ve işletmesiyle belediyeye geçiyor.
Toplutaşımda tek bilet ve akbil
Belediye içinde de ayrı ayrı yönetilen İDO, İETT, Tünel, metroları işleten İstanbul Ulaşım A.Ş. ile birleştirildiğinde, İstanbul'daki tüm toplu taşıma araçlarında tek bilet ve akbil kullanılacak. Karayolu, deniz yolu ve raylı sistemin bütünleştirilmesi için yeni aktarma merkezleri, durak ve iskele düzenlenemesine gidilecek. Ortalama yolculuk süresi, Boğaz köprüleri kullanım oranı ve karayollarındaki trafikte azalma bekleniyor. ilk devir Şehir Hatları İşletmesi'nde, sırada banliyö hatları var. Şehir Hatları İşletmesi yıl sonuna kadar İDO'yla birleşecek. Şehir hatları vapurları, sadece belli hatlarda nostaljik olarak kullanılacak. Birleşme tamamlandığında belediye, dünyanın en büyük filosuna sahip olacak.