Tüketici ne dese haklıdır

Tüketiciyi Koruma Derneği'ne (TÜKODER) yapılan ilginç başvurular fıkraları aratmıyor.
Haber: DAVUT GÜLEÇ / Arşivi

KAYSERİ - Tüketiciyi Koruma Derneği'ne (TÜKODER) yapılan ilginç başvurular fıkraları aratmıyor. Derneğe 'adım attıkça yukarı çıkan eteğini' değiştirmek isteyenden,
'taksitle mal alırken yanlışlıkla boşanma dilekçesine imza atana' kadar birbirinden
'haklı' başvurular geliyor.
TÜKODER Kayseri Şube Başkanı Mehmet Çağlıergin'in verdiği bilgiye göre, alışveriş sonrası memnun kalmayan tüketicilerden gelen ilginç şikâyetlerden bazıları şöyle:

  • Aldığım mayo esnek değil. İtiraz ettim, mağaza 'Bizim mayolar sert olur' dedi. Bu doğru mu?
  • Mağazadan etek aldım. Adım attıkça yukarı çıkıyordu. Değiştirmeye gittim, içine astar çektiler. Şimdi ise aşağı düşüyor. Ne yapayım?
  • Dostum için bir bilezik satın aldım ama sahte çıktı. Kimse duymadan, şikâyet etmeden bunu gerçeğiyle değiştirtmeniz mümkün mü?..
  • Ben saati su geçirmez diye aldım. Soğuk suda denedim geçirmedi. Ama sıcak duş alırken, bulaşık yıkarken su geçiriyor. Ne yapmam lazım?
  • Kuaförde saçımı boyattım. 30 milyon para verdim. Hem istediğim rengi tutturamadı hem de saçımı oyuncak yaptı.
  • Marketten aldığım bir kilo çay paketinin yarısı sıkıştırılmış gazete kâğıdı çıktı. O kâğıdın ağırlığı kadar çayımı nasıl alırım?
  • Kaliteli sucuk dağılmaz. Ancak benim kaliteli diye aldığım sucuk hiç kalmıyor. Sıvı sucuk mu üretildi? Üretilmedi ise elimde olmayan sucuğu kime şikâyet edeyim?
  • Evin önüne koydukları trafik levhasının fosforu yok. Geceleri kazaları önlemiyor. Bu tüketiciyi aldatmak değil mi?
  • Seyyar satıcıdan aldığım 10 domatesten sekizi çürük çıktı. Şu köşede duran satıcıdan siz değiştirseniz olmaz mı?
  • Evime bir seyyar satıcı geldi. Mal aldım, karşılığında imza attım. Sonra mahkemeye çağırdılar. Meğer, senet diye attığım imza, kocamdan boşanma dilekçesiymiş.
    Okuma yazma bilmiyorum. Ne yapmalıyım?