Türkiye'de otomobil az ama ölümlü kaza çok

Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Teşkilatı (OECD) 1995- 2004 istatistiklerinden bir iyi, bir de kötü haber var.

ESKİŞEHİR - Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Teşkilatı (OECD) 1995- 2004 istatistiklerinden bir iyi, bir de kötü haber var. Önce iyi haber: her bin kişiye düşen motorlu taşıt sayısı dokuz yılda 68'den 125'e yükselse de, 1 milyon kişiye düşen ölümlü trafik kazalarının sayısı 97'den 80'e geriledi. Şimdi de kötü haber: 30 OECD ülkesi içinde, en az motorlu taşıta sahip olan Türkiye, yine de ölümlü trafik kazası listesinde, Rusya'dan sonra en kötü ülke.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Teknoloji Araştırma Merkezi Müdürü Prof. Dr. Muammer Kaya, Türkiye'nin trafikteki durumunu 'OECD 2006 Gerçekler Kitabı'ndaki verilere dayanarak değerlendirdi. Kaya, derlediği rakamları şöyle yorumladı: "30 OECD ülkesi içinde kişi başına düşen en az motorlu araç sayısına sahip Türkiye'nin, araç başına düşen ölümlü trafik kazasında en kötü ikinci konumda bulunması, sürücülerin iyi olmadığını veya yolların trafiğe yeterli gelmediğini gösterir. Türkiye'nin nüfus başına düşen ölümlü kazalarda iyi durumda olmasıysa daha çok motorlu araç sayısının azlığından kaynaklanıyor."