Tuzla'da bir işçi daha öldü, devlet hâlâ 'kişisel' hata diyor

İSTANBUL - Tuzla tersaneleri, dün yine bir ölüm haberiyle gündemdeydi. Dentaş Tersanesi’nde çalışan işçi Selim Sevgili ambar kapakları arasına sıkışıp feci şekilde öldü. İş güvenlik uzmanı ve sendikacı Hakkı Demiral, Sevgili’nin yeterli önlem alınmadığı için öldüğünü belirtirken, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ölümü ‘kişisel hatalara’ bağladı.
Dentaş Tersanesi’nde tamiri yapılan ‘Salih Kalkavan’ adlı kuru yük gemisinde, ‘Teknol’ adlı taşeron şirkete bağlı çalışan montaj ustası Sevimli, iddiaya göre, dün saat 09.00 civarında gemi kapakları arasında çalışırken birden kayıp toplarca ağırlıktaki kapakların arasında sıkıştı. Ağır yaralanan Sevgili, hastaneye kaldırılırken yolda öldü.
DİSK’e bağlı Liman, Tersane, Gemi Yapım ve Onarım İşçileri Sendikası (Limter-İş) Genel Başkanvekili ve iş güvenlik uzmanı Hakkı Demiral, kaza hakkında şu bilgileri verdi:
“Ambarın üzerini kapatan kapaklar hidrolik sistemle çekilir. Bunlar birbirine bağlı. Çekildiğinde açılır, bıraktığınızda kendiliğinden kapanır. Üç arkadaşımız ambar ağzındaki raylar üzerinde çalışıyormuş. Kapaklar o esnada çekiliymiş. Fakat bir stoperle denize bağlanması gerekirken bağlanmamış. Tahminimiz o ki, deniz dalgalı olduğundan gemi hareket ediyor; gemi hareket edince kapakların hidroliği boşalıyor ve açılıyor. Bu sırada rayda çalışan üç arkadaşımızdan ikisi kapakları fark edip atlıyor. Bir arkadaşımızı kaçamayıp sıkışıyor.”
 Gemi İnşa Sanayicileri Birliği (GİSBİR) Başkanı Murat Bayrak’sa işçi Sevgili’nin tersanenin değil, geminin çalışanı olduğunu söyledi.
Tuzla’daki iş kazası İstanbul’da Marmaray çalışmalarını inceleyen Ulaştıma Bakanı Binali Yıldırım’a da soruldu. Yıldırım, “Ne kadar tedbir alınırsa alınsın, kişisel hatalar maalesef kazayı engellemeyi imkânsız hale getiriyor” dedi.
Sevgili, bu yıl iş kazasında ölen ikinci işçi. 14 Ocak’ta da 25 yaşındaki işçi Hikmet Kaya, Sedef Tersanesi’nde gaz sıkışması sonucu ölmüştü. 1985’ten beri Tuzla’da ölen işçi sayısı 119’a çıktı.
Dentaş geçen haziranda Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’nca ‘Parlama, patlama, yüksekten düşme ve elektrik akımına maruz kalma gibi tehlikeler’ dolayısıyla beş gün kapatılmıştı. (Radikal)