'Uçtuğunuz uçağı çocuğunuz gibi sevin, tanıyın ki o da sizi dinlesin'

'Uçtuğunuz uçağı çocuğunuz gibi sevin, tanıyın ki o da sizi dinlesin'
'Uçtuğunuz uçağı çocuğunuz gibi sevin, tanıyın ki o da sizi dinlesin'

İki yıl önce TSK?dan THY?ye geçen pilot Sezer iki çocuk babasıydı (solda). THY Yönetim Kurulu Başkanı Candan Karlıtekin törende gözyaşlarını tutamadı. FOTOĞRAFLAR: SALİH ZEKİ FAZLIOĞLU / AA

THY'de eğitim alanların birlikte uçmaya can attığı kaptan pilot Hasan Tahsin Arısan, pilot olma düşüyle büyüyen Olgay Özgür, hayatında 'sivil' bir sayfa açan pilot Murat Sezer ve genç kabin görevlisi Ulvi Murat Eskin geride pek çok dost bırakarak veda etti

İSTANBUL -  Amsterdam’ın Sciphol Havaalanı’na iniş sırasında kaza geçiren THY uçağında hayatını yitiren dört THY çalışanı, dün arkalarında güzel hatıra ve gözü yaşlı dostlar bırakarak son yolculuklarına çıktı.
Kaptan pilot Hazan Tahsin, THY’deki öğretmen pilotluk kariyeri boyunca öğrencilerin en çok uçmak istediği pilotların başında yer almıştı. Askeri kariyerinde Ege’de pek çok ‘it dalaşı’na girse  de sağlığına son derece önem verir, hatta bu yüzden cep telefonu taşımazdı.  Pilot Olgay Özgür için mesleği çocukluk aşkıydı. Pilot Murat Sezer, THY’deki ikinci kariyerinin başında, binbir umutla doluydu. Kabin görevlisi Ulvi Murat Eskin’in THY’nin yanı sıra akademik bir kariyeri de vardı.   

‘Uçağınızı sevin...’
Kaptan pilot ve öğretmen pilot Hasan Tahsin Arısan, Hava Harp Okulu’ndan 1976 yılında mezun oldu. 55 yaşındaki Arısan mesleğine âşık bir insan olarak biliniyordu.
Arısan, Hava Kuvvetleri’nde F-4 Phantom uçağı ile en uzun süre uçan pilot olmuştu. 1996 yılında, kurmay yarbay rütbesi ve filo komutanı olarak askerlik mesleğinden ayrıldı. Aynı yıl Türk Hava Yolları’na geçti.
Arısan, o tarihe dek Ege Denizi ’nde it dalaşlarında Yunan pilotlarının yakından tanıdığı başarılı pilotların başında geliyordu. Ayrıca Arısan, gerek askeri, gerekse THY’deki öğretmen pilotluk kariyeri boyunca öğrencilerinin en çok uçmak istediği pilotların başında yer aldı. Yıllarca uçtuğu pilotlardan birinin anlatımıyla eğitim verirken en temel prensiplerini, prosedürler, bilgi ve soğukkanlılık olarak sıralıyordu. Öğrencileriyse “Uçtuğunuz uçağı çocuğunuz gibi sevin, bu uçak söz dinler, yeter ki onu iyi tanıyın. Hiç korkutmayın, panik yapmayıp, hiç korkmayın. Siz korkarsanız, hissederse, o sizden daha çok korkar” tavsiyelerini veriyordu.
Meslektaşlarından Bahattin Vural, Arısan’ı öğretmen olarak tanımlıyor. Pilot Mustafa Ural ise bir kahraman olduğunu belirterek, “Çok güzel bir hareketle birçok insanın hayatını kurtardı” diye konuşuyor. Pilot Şenol Yılmaz da arkadaşı için “Mesleki yetkinlikleri üst düzey bir pilottu” diyor. Hava Kuvvetleri’nde ‘Şoför Tahsin’ diye anılan Arısan, sağlığına büyük özen gösteren, zararlı diye cep telefonu bile kullanmayan birisiydi. Neriman Arısan’la mutlu bir evliliği olan kaptan pilotun, Eylem Derya ve Fulden adında iki kızı var.

‘Gülen yüzü unutulmaz’
Olgay Özgür, İstanbul’da 1980’de doğdu. Babası Emekli Karacı Pilot Albay olduğundan havacılığa olan merakı küçük yaşlarda başladı.
Ankara Üniversitesi Jeoloji Mühendisliği’ni 2005 yılında bitirdi. Üniversite eğitimi sırasında Ankara’daki Sindel Sivil Uçuş Okulu’nda pilotaj eğitimine başladı. Buradan 2005 yılında 4554 numaralı Ticari Pilot Lisansını aldı. İlk görevine, 2007 yılında Isparta’da uçağı düşen World Focus Havayolları ’nda başladı. MD83 tipi uçakta 450 saat uçuş yaptı. Daha sonra 11 Nisan 2006 ’da THY’ye geçti ve Boeing 737-400 ile 800 uçak tiplerinde eğitim gördü. Eşi Ayşe Özgür’le aynı yıl hayatını birleştiren Özgür, THY’de kıdemli ikinci pilot olarak görev yapmaktaydı. İngilizce bilen Özgür’ün toplam uçuş saati 3 bindi.
Arkadaşları da Olgay Özgür için ‘facebook’ta grup oluşturdu. Özgür’ün asker arkadaşları onu tanıyan şanslı insanlardan olduğunu ve bununla gurur duyduklarını yazarken bir diğer arkadaşı da Olgay’ın devamlı gülen yüzünü ve onlarla paylaştığı anıları hiç unutmayacağını yazdı.
Olgay’ın bir okul arkadaşı da üzüntüsünü şu cümleyle anlattı: “O minicik sıralarda üç kişi oturuyorduk. Küçücüktük, büyüdük. Vay be, yaşlandık derken gencecik arkadaşımızı gömüyorlar.”

‘Vefalı bir dosttun’
Murat Sezer, yarbay rütbesiyle iki yıl önce Konya’daki jet üssünden emekliliğe ayrılarak Türk Hava Yolları’na geçti. İki yıldır THY’de çalışan Sezer’in 3 bin 800 saat uçuşu vardı. 42 yaşındaki Sezer, Hava Harp Okulu’ndan 1989’da mezun olmuştu. Evliydi. 12 yaşındaki Ulunay ve altı yaşındaki Selenay adlı kızların babasıydı.
Ölümü sonrası dostları ve akrabaları www.airport.com internet sitesini yazdıkları mesajlarla doldurdu. Ayşe Bakkal, “Canım Murat abim sen gerçekten çok iyi bir insansın. Allah mekânını cennet etsin. Dualarımız seninle” derken, Bursa Çınar Lisesi‘ndeki sıra arkadaşı Veysel Arslan ise hislerini, “Canım arkadaşım sana allahtan rahmet, kederli ailene de baş sağlığı diliyorum. Seninle Çınar Lisesi’nde üç sene aynı sırada oturduk seninle tatlı acı çok güzel günlerimiz oldu. Görev süresinde her Bursa’ya gelişinde mutlaka bana da uğrardın. Sen vefalı bir dosttun. Hep öyle kalacaksın. Ruhun Şad olsun büyük asker” diye anlattı. Murat Sezer’in oğlu Ulunay’ın okul arkadaşıysa “Ulunay, babasının vefat ettiğini bilmiyor. Babasını yaralı biliyor” diye yazdı. Sezer’e özlemlerin dile getirildiği mesajlardan biri de şöyleydi: “Abim dön gel artık. Bursa sana hasret. Gemlik sana hasret. Köyün sana hasret. Bak amcam oğlunu erkenden yanına çağırdı.”
Sezer’in bir öğrencisiyse “Yeteneğinin azını bile alabilmek, başarının azını elde edebilmek bile büyük bir başarıdır. Öğrettiklerinle yaşayacak, öğrettiklerinle öğreteceğim” dedi.
Murat Sezer’in cenazesi, dün defnedileceği memleketi Gemlik’e gönderildi. Sezer, dört yıl önce yitirdiği babasının yanına gömüldü.

Bir yılı dolmamıştı
Uçakta kabin görevlisi olarak çalışan Ulvi Murat Eskin 1981 İstanbul doğumluydu. Bahçeşehir Üniversitesi’nde lisans, Bilgi Üniversitesi’nde ise yüksek lisans yapan 28 yaşındaki Eskin, 17 Mart 2008’den beri THY için çalışıyordu. THY’nin Tekirdağ uçağında dördü ABD’li, beşi Türk dokuz kişi hayatını yitirmişti. (Radikal)