Üçüncü köprü kuzeyde olacak

Ulaştırma Bakanı üçüncü köprü güzergâhını açıklamadı ama İstanbul'un kuzeyinde olacağını ima etti. Yıldırım, 'Viyadük ve tünel ağırlıklı olacak. İhale eylülde' dedi


TORONTO - Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, üçüncü Boğaz köprüsünün İstanbul’un kuzeyine yapılacağını ima etti. Bakan Yıldırım, “Köprü ve otoyol yaparken İstanbul’un kuzeydeki akciğerlerinin zarar görmemesi, en az tahribata maruz kalması için farklı inşaat tekniklerini kullanacağız, tünel ve viyadük ağırlıklı geçeceğiz” dedi.
1973’te açılan Boğaziçi Köprüsü ve 1988’de açılan Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nün ardından, güzergâhı sır gibi saklanan üçüncü Boğaz köprüsü planı yine gündemde. Basına yansıyan son iddialara göre üçüncü köprü Tarabya-Beykoz arasına yapılacak. Bakan Yıldırım ise daha kuzeyi ima etti.
THY’nin Kanada’ya düzenli sefer başlatması nedeniyle Toronto’da bulunan Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım önceki gün gazetecilerle bir sohbet toplantısı düzenledi. Yıldırım’a üçüncü köprü de soruldu. Yıldırım, güzerghâhı açıklayamayacağını söylese de, inşaatın Belgrad ve Şile ormanları nedeniyle İstanbul’un akciğeri olarak anılan kuzeye yakın bir yerlere yapılacağını ima etti. Bakan köprünün yeriyle ilgili soruyu şöyle yanıtladı:
“Üçüncü köprünün amacı doğu-batı arasındaki transit trafiği şehir içine sokmadan Trakya’ya, Avrupa’ya taşımaktır. Yeri, piyasada çok konuşuluyor. Bizde gizli saklı olmaz. Geçen hafta ‘Köprünün inşaatına gizlice başlandı’ diye haberler çıktı. Güzergâhı söylemeyeceğim. Köprü için sadece köprü yapmanız yetmiyor. Köprü için ana ve ara bağlantı yolları lazım. İki yıldır hassas çalışmalar yapıldı. Kamulaştırma maliyeti, çevre ve İstanbul’un trafiğine, transit trafiğe katkı sağlaması gibi hususlar dikkate alındı. Köprünün geçtiği yerin belediye imar planlarına işlenmesi lazım. İstanbul, İzmit ve Adapazarı’nda imar planlarına işlenecek ve biz açıklayacağız. Bunları yapmadan açıklama yaparsak, belediyelere emrivaki olur. İkincisi de bütün bu işlemler yapılmadan ortaya atılacak güzergâh bilgileri bazı mağduriyet ve haksız kazançları beraberinde getirecek. Hassasiyetimiz bundan ibaret. Bu ay sonuna kadar imar planlarına işlenecek hale getireceğiz. Ağustosta bu işlem yapılacak. Eylül ayında ihale ilanına çıkmayı planlıyoruz.”
Bakan Yıldırım köprünün mimarisinin nasıl olacağı sorusunu da yanıtladı: “Üçüncü Köprü için iki türlü proje var: Yatık askılı ve düşey askılı. İstanbul’un tarihi siluetine uygun olacak. Projenin orijinalinde raylı sistem yok ancak biz raylı sistem etüdü de yapalım demiştik. Orta ve uzun vadede, Türkiye’den Avrupa’ya uzanacak direkt geçiş ve onların İstanbul raylı sisteme bağlantısı için böyle bir etüt yaptırıyoruz. Uygulanıp uygulanmayacağı bu etüt sonunda ortaya çıkacak. Uygun sonuç çıkarsa yapmışken bu altyapıyı da hazır hale getirmeyi uygun gördük” diye konuştu.

İnşaat ağır ilerleyecek
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın İstanbul’daki yeşil alanlar konusunda çok titiz hareket edilmesi uyarısında bulunduğunu bildiren Yıldırım, “Köprü ve otoyol yaparken İstanbul’un kuzeydeki akciğerlerinin zarar görmemesi, en az tahribata maruz kalması için farklı inşaat tekniklerini kullanacağız, tünel ve viyadük ağırlıklı geçeceğiz. Biraz ağır olacak ama böyle bir çözüm düzenledik” dedi. (aa)