Uğur Dündar'a 'Andımız' cezası!

Uğur Dündar'a 'Andımız' cezası!
Uğur Dündar'a 'Andımız' cezası!
Uğur Dündar'ın programındaki 'Bakanlar çocukken ant içti mi?' başlıklı reklam nedeniyle, 11 bin lira ceza verildi.

RTÜK, 'Andımızı kaldıran Bakanlar, çocukken ant içti mi?' başlıklı reklam yayınlayan Halk TV'ye, 11 bin lira ceza verdi. Andımız'ın okullardan kaldırılması tartışmaları sırasında, Sözcü Gazetesi tarafından Halk TV'ye verilen bu reklamın, yasadaki yayın ilkelerine aykırı olduğu savunuldu.

Gazeteport'un haberine göre, RTÜK toplantısında, 3 Ekim günü Halk TV'de yayınlanan ve sunuculuğunu Uğur Dündar'ın yaptığı "Halk Arenası" adlı program değerlendirildi. Program sırasında ekranın altında Sözcü Gazetesine ait bir bant reklam yayınlandı. 36 saniye süren reklamda, 'Andımızı kaldıran bakanlar, çocukken ant içti mi ? Yarın Sözcü'de' ifadesi yer aldı.

RTÜK raporunda, bu ifadelerin reklam olduğunu gösteren uyarıcı bir ibareye yer verilmediği ve yasaya aykırı olduğu vurgulandı. RTÜK üyeleri de yasada yer alan ' Reklamlar, sesli ya da görüntülü bir uyarıyla açıkça fark edilebilecek biçimde düzenlenir” hükmüne aykırılık nedeniyle, Halk TV'ye 11 bin 886 lira ceza verdi.