Yazıcıoğlu'nun helikopteri pilot yüzünden düşmüş

Ulaştırma Bakanlığı Kaza Araştırma ve İnceleme Kurulu, BBP lideri Muhsin Yazıcıoğlu ve 5 kişinin hayatını kaybettiği helikopter kazasına ilişkin raporu tamamladı. Raporda, kazanın muhtemel sebepleri ise "hava aracına kalkışı sırasında uçuş planı dışında son anda binen yolcunun hava aracı kalkış ağırlığını etkilemesi ve uçuş dokümanına göre limit dışı olmasına sebep olması", "hava aracının karlı ve buzlu hava şartlarına sertifikasyonunun olmaması", "hava aracının tek pilotla uçuş yapmasına rağmen pilotun cep telefonuyla konuşarak ağır meteorolojik koşullarda dikkatini dağıtması" şeklinde sıralandı.




Ulaştırma Bakanlığı Kaza Araştırma ve İnceleme Kurulu, BBP lideri Muhsin Yazıcıoğlu’nun ve 5 kişinin hayatını kaybettiği helikopter kazasına ilişkin raporu tamamladı. Raporda, kazanın muhtemel sebepleri ise "hava aracına kalkışı sırasında uçuş planı dışında son anda binen yolcunun hava aracı kalkış ağırlığını etkilemesi ve uçuş dokümanına göre limit dışı olmasına sebep olması", "hava aracının karlı ve buzlu hava şartlarına sertifikasyonunun olmaması", "hava aracının tek pilotla uçuş yapmasına rağmen pilotun cep telefonuyla konuşarak ağır meteorolojik koşullarda dikkatini dağıtması" şeklinde sıralandı.
Ulaştırma Bakanlığı’ndan yapılan açıklamada, 25 Mart tarihinde Kahramanmaraş ili Merkez dağlık alanda meydana gelen ve BBP lideri Muhsin Yazıcıoğlu ile beraberindeki 5 kişinin hayatını kaybettiği helikopter kazasıyla ilgili Kaza Araştırma ve İnceleme Kurulu’nun çalışmalarını tamamlandığı belirtilerek, raporun Resmi Gazete’de yayınlanmak üzere Bakanlık tarafından Başbakanlığa gönderildiği açıkladı.
Olay günü, Ulaştırma Bakanlığı tarafından "Kaza Araştırma ve İnceleme Kurulu’nun" oluşturularak incelemelere başladığı ifade edilen açıklamada, şöyle denildi:
"Kurul, 25 Mart?4 Aralık tarihleri arasında kesintisiz olarak, gerek enkaz bölgesinde ve enkaz üzerinde, gerekse diğer bulgular üzerinde bütün ayrıntıları gözeterek yaptığı çalışmayı tamamlamıştır. Hazırlanan Hava Aracı Kazası Nihai Raporu’nda, kazaya sebebiyet verebilecek yan faktörler ve muhtemel sebep yer almaktadır. Bu çerçevede, ESAS Hava Taşımacılık Turizm ve Ticaret A.Ş.’ye ait helikopter kazasına ait yardımcı faktörler, ‘a- Hava aracına Çağlayancerit kalkışında uçuş planı dışında son anda binen yolcunun hava aracı kalkış ağırlığını (MTOW) etkilemesi ve uçuş dokümanına göre limit dışı olmasına sebep olması, b- Hava aracının karlı ve buzlu hava şartlarına sertifikasyonunun olmaması, c-Hava aracının tek pilotla uçuş yapmasına rağmen pilotun cep telefonuyla konuşarak ağır meteorolojik koşullarda dikkatini dağıtması’ şeklinde değerlendirildi."

KAZANIN MUHTEMEL SEBEPLERİ
Söz konusu kazanın muhtemel sebebi ise raporda, şu şekilde yer aldır:
"TC-HEK tescil işaretli BELL 206L-4 tipindeki hava aracının 25 Mart 2009 tarihinde Çağlayancerit-Kayseri Erkilet Meydanı VFR uçuşu sırasında Kahramanmaraş merkez dağlık alana çarparak düşmesine ait muhtemel kaza nedenini, Helikopter Pilotunun Çağlayancerit-Kayseri Erkilet istikametindeki meteorolojik bilgilerini incelemeden Çağlayancerit’ten kalkış yapması, Türkiye AIP ENR1.2 VFR Uçuş Kuralları Madde 1.2 Not 1’de yer alan Helikopterler için yer görüş değeri kontrollü sahalar dışında 2Km’den az olmayacaktır hususuna riayet etmeyerek görüş mesafesi ‘300-500 metre’ olan yoğun kar yağışlı kontrolsüz sahada VFR uçuşa ısrarla devam ederek oryantasyon (vertigo/his yanılması) kaybına uğraması nedeniyle bulunduğu coğrafya ve arazi yapısını doğru değerlendiremeyerek hava aracının dağlık alanda araziyle temas etmesini engelleyemediği düşünülmektedir." (ANKA)

"