Yine bir kokpit camı çatlaması

İSTANBUL - İstanbul’dan Pekin’e gitmek üzere havalanan THY TK020 sefer sayılı uçak camı çatlayınca acil iniş yaptı.  THY’nin Airbus A330-200 tipi uçağının önceki gece Pekin’e gitmek üzere havalandıktan yaklaşık 1.5 saat sonra kokpit camı çatladı. Çatlak nedeniyle uçak 02.30 sularında Atatürk Havalimanı’na zorunlu iniş yaptı. Uçak, çatlayan camının tamiri için hangara alınırken, THY yönetimi yolcularını otele götürdü. Kokpit camı tamir edildikten sonra uçak yaklaşık 11 saatlik rötar sonrası 09.15’te  havalanarak Pekin’e gitti. Bş santimetre kalınlığındaki yedi katmanlı camın gökyüzündeki ısı farkından dolayı çatladığı belirtildi.

Bu ayki üçüncü vaka
Bu olay, ağustos ayında meydana gelen üçüncü, yılbaşından bu yanaki altıncı kokpit camı patlaması oldu. 10 Ağustos’ta Saga Havayolları’na ait Boeing 737-800 tipi Bodrum-Kardif seferini gerçekleştiren yolcu uçağının kokpit ön camı çatlamıştı. 4 Ağustos’ta THY’nin İstanbul-Antalya seferini yapan Boeing 737-800 tipi yolcu uçağının kokpit camı patladı. 30 Haziran’da İZair’in İstanbul-İzmir seferini yapan Airbus 319 tipi uçağının inişte kokpit camı çatladı. 23 Mart’ta THY’nin Atatürk Havalimanı’na iniş yapması gereken Boeing 737-800 Hannover uçağı kokpit camının çatlaması nedeniyle Almanya’da kalkış yapamadı. 28 Şubat’ta SKY Havayolları’na ait uçağın kokpit camı kuş sürüsünün çarpması nedeniyle çatladı.

‘Endişeye gerek yok’
Türkiye Havayolları Pilotları Derneği (TALPA) Başkan Yardımcısı Mete Dane, kokpit çatlamasının endişe verecek bir durum olmadığını belirterek, “Havada her zaman için kokpit çatlaması ve benzeri kaza olasılıkları vardır ama 10 milyonda birdir” dedi. Kazaların bazen bir uçak tipi hatta bir şirkette bile yoğunlaşabileceğini belirten Dane, bu yılki altı olaydan üçünün Boeing 737-800’lerde gerçekleşmesini “Tamamen tesadüf” diye yorumladı. Dane, “Bunlar en yeni uçaklar, sorun teknik donanımdan kaynaklanmıyor” dedi. (Radikal)