Yol fazla yükseltilince, trafiğe açılamadı

Yol fazla yükseltilince, trafiğe açılamadı
Yol fazla yükseltilince, trafiğe açılamadı
Sakarya'nın Geyve İlçesi'nde, D-650 Karayolunu Geyve ve Pamukova ilçelerine bağlayacak 3 bin 700 metrelik Geyve-Pamukova bağlantı yolu, bir bölümünün planlanandan daha fazla yükseltilip yüksek gerilim hattına yaklaşması nedeniyle, 6 ay önce tamamlanmasına rağmen açılamıyor.

ADAPAZARI -Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım tarafından 26 Şubat 2011 tarihinde, Bilecik- Eskişehir yolu olan D-650 Karayolundan Geyve ve Pamukova ilçelerinin bağlantı yolunun temeli atıldı.

Projeye göre Geyve ve Pamukova arasında 12 metre genişliğinde 3 bin 700 metre uzunluğundaki yol üzerinde 350 metre uzunluğunda demiryolu üst geçit köprüsü, 240 metre uzunluğunda Sakarya Geçiş Köprüsü bunuluyor.

İhaleyi alan firma iki yıl önce başlatılan çalışmalarda 3 bin 700 metrelik yolu, Sakarya Nehri’ne yakın bölgede zeminden 3-4 metre yüksekliğinde dolgu da yaparak yaklaşık 6 ay önce tamamladı. Ancak zeminin iyileştirilmesi için yapılan dolgu nedeniyle yol yükseldi. Bu nedenle Sakarya Nehri yakınlarındaki yolun yaklaşık 40 metrelik bölümü, yüksek gerilim hattına 3-4 metre kadar yaklaştı.

İnşaat firmasısı, 40 milyon liraya mal olan bağlantı yolundaki bu sorunun çözümü için Türkiye Elektrik Dağıtım A.Ş. ile (TEİAŞ) yazışmalar yaparak, yüksek gerilim hattının daha yükseğe kaldırılması ya da başka yere nakledilmesini istedi. Ancak TEİAŞ bu isteğe cevap vermedi ve yol kaderine terk edildi.

Bu arada inşaat sahasındaki şantiyeyi, Geyve İlçesine bağlayan yan yol da, yükselen Sakarya Nehri suları altında kalınca, bağlantı tamamen koptu. Sadece çevrede bahçe ve tarlaları olan köy halkının traktörleriyle kullandıkları yolun ne olacağı konusunda kimse açıklama yapmıyor.

Bu sorunun çözümü için Sakarya Nehri’nin Geyve ilçesi tarafından yolu dikine kesen yüksek gerilim hattının daha yükseğe kaldırılması veya başka yöne aktarılması için temasların sürdüğü öğrenilirken, bu yolun neden açılamadığı da girişe konulan bariyerlerin yanına dikilen tabela ile anlatılmaya çalışılıyor.(dha/Zafer Tokuş- Aziz Güvener)