'YSK istedi, Kanaltürk'e ceza verildi'

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), Kanaltürk televizyonuna verilen program durdurma cezasını Üst Kurul'un değil Yüksek Seçim Kurulu'nun (YSK) verdiğini belirtti.

ANKARA - Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), Kanaltürk televizyonuna verilen program durdurma cezasını Üst Kurul'un değil Yüksek Seçim Kurulu'nun (YSK) verdiğini belirtti. Açıklamada, YSK'nın seçim döneminde toplam 20 kanala uyarı ve program durdurma cezaları uygulanmasına karar verdiği kaydedildi. RTÜK, Kanaltürk'e verilen program durdurma cezasının ardından hükümete karşı yayınları nedeniyle Kanaltürk'ün hedef alındığını yönündeki iddiaları yalanladı. Yapılan yazılı açıklamada, "RTÜK'ün bu konudaki tek tasarrufu, kararın gereğini yerine getirmekten ibarettir" denildi. Açıklamada YSK'nın toplam 20 kanala 39 ceza verdiği vurgulandı ve "Hal böyle iken bir kuruluşun hedef alındığı şeklindeki iddialar yadırganmaktadır" denildi.