BİK'ten siyasilere "reklam" çağrısı

BİK'ten siyasilere "reklam" çağrısı
BİK'ten siyasilere "reklam" çağrısı
- BİK Yönetim Kurulu Üyesi Arslan, 1 Kasım'da yapılacak seçim öncesinde yerel basının reklamlarla desteklenmesini istedi - Arslan: "Siyasiler önümüzdeki iki aylık dönemde, tanıtımlarına ilişkin reklamları bilbordlara değil, kendilerine ücretsiz haber yapan kurumlara vererek, sektörün yaşamasına katkı sağlamış olur"

VAN (AA) - Basın İlan Kurumu (BİK) Yönetim Kurulu Üyesi ve BİK Genel Kurulu Anadolu Gazete Sahipleri Temsilcisi Mustafa Arslan, "Siyasiler önümüzdeki iki aylık dönemde, tanıtımlarına ilişkin reklamları bilbordlara değil, kendilerine ücretsiz haber yapan kurumlara vererek, sektörün yaşamasına katkı sağlamış olur" dedi. 

Vangölü Gazeteciler Cemiyeti (VGC), Başbakanlık Basın Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü (BYEGM) ve Konya Gazeteciler Cemiyeti'nin ortak yürüttüğü "Gazeteci Değişim Programı" kapsamında Van'a gelen Arslan, 1 Kasım'da yapılacak seçim öncesinde yerel basının reklamlarla desteklenmesi çağrısında bulundu. 

Arslan, gazetecilere yaptığı açıklamada, yerel basının çok hayati bir görevi yerine getirerek halkın doğru haber almasına katkıda bulunduğunu söyledi.

Bunun devam etmesinin yegane yolunun, ekonomik bağımsızlığın elde edilmesi olduğunu belirten Arslan, ekonomik bağımsızlıklarını elde edemeyen basın kuruluşlarının, özgür ve özgün yayın yapma imkanının olmayacağını kaydetti.

Arslan, şöyle konuştu:

"Önümüzde seçim süreci var. Bizler gazetelerimizde, televizyonlarımızda siyasetçinin topluma açılması imkanını tanırken, siyasetçilerimiz de tanıtım konusunda açık hava mecralarını kullanıyorlar. Haberi biz yapıyoruz ama topluma açılma konusunda bilbordlara verilen reklamlarla kaynakların başka yerlere aktarımı söz konusu. Reklam kampanyalarını yürütürken, kendilerini topluma açan medya kuruluşlarına, bu borçlarını ödemeleri, hem vefa hem de faaliyetlerin sağlıklı yürütülmesi açısından bir zaruriyettir. Siyasiler önümüzdeki iki aylık dönemde, tanıtımlarına ilişkin reklamları bilbordlara değil, kendilerine ücretsiz haber yapan kurumlara vererek, sektörün yaşamasına katkı sağlamış olur."

- İnternet yasa tasarısı  

Medya sektörünün baş döndürücü hızla geliştiğini ve sektörün daha sağlıklı yayın yapması için internet yasa tasarısının hazırlanarak TBMM'ye sunulduğunu anımsatan Arslan, "İnternet alanının kanunsuz olmasının doğru değil, mutlaka kanun çıkması gerekiyor. Bu bir taraftan kontrolsüzlüğü, diğer yandan da muhataplar açısından cevap ve düzeltme haklarının kullanılması konusunda kontrolsüz bir alanı ortaya koyuyor. Bu hususa ilişkin kanunun bir an önce çıkmasında fayda görüyoruz" dedi.

2014 yılı itibariyle yaygın ve yerel gazetelerin tamamına 300 milyon liralık resmi ilan ve reklam verildiğini bildiren Arslan, internet yasa tasarısının, yazılı basının pastasından internet mecrasına bir pay koparma gibi algılanmaması gerektiğini vurgulayarak, "Siyaset bu alanla ilgili düzenlemeyi yapar ve yeni bir alan yaratır. İnternette tıklanma kriteri, vergi ve personel çalıştırma mükellefiyeti getirilerek teşvikler verilebilir" dedi. 

Bazı kamu kurumlarında bürokratların farklı yollarla ilanların yerel gazetelerde yayınlanmasından imtina ettiğini dile getiren Arslan, konuşmasını şöyle sürdürdü:

"Bu ilanların yayınlanma sebebi, rekabetin ve kamu yönetiminde açıklığın sağlanmasıdır. Bürokratlar bir ilanın yayınlanmasından kaçarken belki kamunun 100 bin ya da  1 milyon lira zararı gibi bir duruma yol açmış olabiliyor. 195 sayılı BİK Kanunu uygulamak veya içini boşaltmak yönünde adım adan, mevzuatı ve tebliğlerini uygulamaktan imtina eden kamu görevlileri hakkında, 'görevi imal' suçundan soruşturma açılması gerekir."