Sağlık Hizmetleri Kalite Standartları Eğitimi

Sağlık Hizmetleri Kalite Standartları Eğitimi
Sağlık Hizmetleri Kalite Standartları Eğitimi
VAN (AA) - İl Sağlık Müdürlüğü İl Ambulans Servisi Başhekimli tarafından 112 Acil Servis personeline, "Sağlık Hizmetleri Kalite Standartları Eğitimi"...

VAN (AA) - İl Sağlık Müdürlüğü İl Ambulans Servisi Başhekimli tarafından 112 Acil Servis personeline, "Sağlık Hizmetleri Kalite Standartları Eğitimi" verilmeye başlandı.

Eğitimin açılışında konuşan İl Sağlık Müdürü Dr. Bilal Acar, ambulansa öncelik tanınmamasının, vakaya müdahalede gecikmeye neden olduğunu ve dolayısıyla sorunlar ortaya çıkardığını söyledi.

Toplumsal farkındalık oluşturmak için 112'yi bir üst basamağa çıkardıklarını belirten Acar, şöyle konuştu:

"Son 12 yılda sağlıkta çok ciddi devrim yaşandı. 112 acil hizmetlerinde de aynı şekilde çok ciddi bir yapılanma, değişim ve dönüşüm gerçekleşti. Yaklaşık 13 yıl önce bu ilde sadece bir ambulans vardı ve 10 acil servis çalışanı vardı. Şu anda sadece burada 150 personel ve toplam 80'den fazla ambulans var. Uçak ve helikopter ambulansımız var. 2 motor ambulansımız var. Tabi her şey maddi değil. Maddi imkanlar doğrultusunda bazı şeyler alabiliyorsunuz, verebiliyorsunuz. Ancak insan faktörü çok daha önemli. Örneğin, trafikteki araçların ambulansa yol vermemesi, hizmet sunumunu çok ciddi şekilde etkiler. Ambulansa öncelik tanınmaması bir anda vakaya gecikmeyi, dolayısıyla sorunları ortaya çıkarır. O yüzden toplumsal farkındalık 112'yi bir üst basamağa çıkartacaktır."

Acar, ambulanslara trafikteki vatandaşlarca öncelik verilmesi ve 112 Komuta Kontrol Merkezine yapılan asılsız çağrıların bitmesi için toplumsal bir duyarlılık, farkındalık oluşması gerektiğini dile getirdi.

Konuşmanın ardından 112 Acil Servis çalışanlarına 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu, el hijyeni, kişisel koruyucu ekipmanlar ve kullanımı, atık yönetimi, yangın söndürme ekipmanları ve kullanımı, güvenlik raporlama sistemi, bilgi güvenliği, çalışan güvenliği komitesi konularında eğitim verildi.