scorecardresearch.com

3 boyutlu halı dönemi başlıyor

3 boyutlu halı dönemi başlıyor
Türkiye'de üretilen 3 boyut görüntülü halı, yurtiçi ve yurtdışından büyük talep görüyor.

Naksan Holding bünyesinde faaliyet gösteren Royal Halı’nın, yıllar süren araştırma-geliştirme (AR-GE) çalışmasının sonunda Türkiye’de ilk kez ürettiği, 3 boyut görüntülü halı modeli yurt içi ve yurt dışından büyük talep görüyor.

Gaziantep Organize Sanayi Bölgesi’nde üretim yapan Royal Halı, yenilikleri ve özgün tasarımları ile sektörde örnek oluşturuyor. Royal’in 2009 yılında piyasa çıkardığı 3 boyut görüntülü halı özellikle Romanya, Rusya, Dubai, İran ve Suudi Arabistan’dan yoğun sipariş alıyor.

Kırmızı, hardal, kahverengi ve siyah tonlarında 36 desen çeşidi bulunan 3 boyut görüntülü halılara gösterilen talep yüzünden piyasada hemen taklitleri de çıktı. Taklitle yasal mücadelesini sürdüren Royal Halı, bu yıl 4 milyon avro yeni yatırımla üretimini artırarak artan taleplere cevap vermeyi planlıyor.

Royal Halı Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi Cihan Dağcı, kuruldukları ilk günden beri ürünlerinde özgün tasarımların yanı sıra tüketicilerinin hayatını kolaylaştıracak, kaliteyi artıracak yeni teknolojiler kullanmaya özen gösterdiklerini söyledi.

AR-GE bölümünün sürekli araştırmalar yaparak, tüketicinin ihtiyaçlarını belirlemeye çalıştığını ifade eden Dağcı, 2006 yılından beri süren çalışmaları sonucunda Türkiye’nin Ekoteks sertifikalı ilk ve tek antibakteriyel halısını üreterek, geçen yıl satışa sunduklarını belirtti.
'Çok çabuk taklit edildi'
Royal ve Pierre Cardin halı koleksiyonlarının tamamında antibakteriyel üç etkili özelliğin bulunduğunu açıklayan Dağcı, şunları söyledi:

"1 milyon dolarlık AR-GE yatırımıyla antibakteriyel halıyı geliştirdik.Ürettiğimiz bütün halılar antibakteriyel, antimayt ve antimantar özelliği
taşıyor. 3 boyut görüntülü halıyla ilgili 1,5 yıllık AR-GE çalışma sürecimiz geçti. 2009’un başında değişik tasarımlar ve değişik renklerde bunu sağladık. Bu modelin üretiminde sekiz renk tonunu halıda buluşturduk, desene derinlik verdik. Şu anda kahverengi-siyah renklerinde Royal’de 20 desen ve kırmızı-hardal renklerinde Pierre Cardin’nde 16 desende 3 boyut görüntülü halı modellerimiz var. Yeniliklerimiz devam ediyor."

Cihan Dağcı, 3 boyut görüntülü halıya ilginin çok fazla olduğunu ifade ederken, "3 boyut görüntülü halıda canımızı sıkan çok çabuk taklit edilmesi, hem Türkiye’de hem de yurt dışında taklitleri var. İlk kez İstanbul’da, sonra Ocak 2009’da Almanya Domateks fuarında sunmuştuk. Domateks’e ürünlerimizin tamamı taklit edilmiş vaziyette gelmişti. Taklitleri mahkemeye veriyoruz" dedi.

"120-130 milyon lira üretimden satış hefeliyoruz"

3 boyut görüntülü halıya yurt içinde ilginin çok yüksek olduğunu, ihracatta iyi talep aldıklarını belirten Dağcı, "İlgi çok fazla. 2009 yılında bu ürünü yetiştirmeye cevap veremedik. O yüzden aslında piyasada taklitleri çoğaldı. Royal Halı’nın yıllık üretim kapasitesi 5 milyon metre kare. Şu anda yüzde 30 üretim artışı yapıyoruz. Bu yıl 4 milyon avro yatırım yapacağız, makine parkını büyüteceğiz" diye konuştu.

Üretimlerinin yüzde 70’inin iç piyasa ve yüzde 30’unun ihracata yönelik olduğuna, 30 ülkeye ihracat yaptığına dikkati çeken Dağcı, şöyle devam etti:

"Ortadoğu, Türk cumhuriyetleri, Avrupa, ABD, Kanada’ya satıyoruz. Hindistan dünyaya halı satarken, biz Hindistan’a mal satıyoruz. İhracatta katma değerli ürünlerimiz ve kendi koleksiyonlarımız, özellikle 3 boyut görüntülü tasarımlarımızla ön plandayız. 3 boyut görüntülü halı ihracatımız hızlı bir ivme kazandı, en az 25 ülkeye gidiyor. Romanya, Rusya, Dubai, İran, Suudi Arabistan’da
çok fazla talep gördü."

Genel cironun içinde ihracatın yüzde 25 pay aldığını bildiren Dağcı, "Royal Halı geçen yıl 100 milyon lira üretimden satışla, Türkiye’nin ikinci 500 büyük sanayi firması arasında girdi, 204. sıradan 24. sıraya yükseldi. 2009 yılını 120-130 milyon lira ile kapatmayı düşünüyoruz" dedi.

"En az yüzde 30 büyüyeceğiz"

Şirketlerinin geçen yılı yüzde 20-30 büyümeyle kapattığını, bu nedenle yeni yatırımlara yöneldiklerini ifade eden Dağcı, şunları anlattı:

"2009 yılında çok fazla sıktık, kriz yılında ne olacak diye bekledik, ona rağmen sektör çok iyi geçirdi. Elenmesi gerekenler elendi. 2010 yılında, geçen yılın içe kapanıklığının bir anda dışa açılacağını düşünüyorum. Halı sektörü çok iyi ivme kazanacak, büyüyecek. Bu, ocak ayında kendini göstermeye başladı, satışlarımız arttı. Gaziantep’te de yeni yatırımlar devam ediyor. Dünya makine halısı üretimde Belçika liderken, şu anda Türkiye ve Türkiye’de de Gaziantep oldu. Dünya pazarının yüzde 25-30 satışını biz yapıyoruz."

3 boyut görüntülü halının satışlarının artırdığını vurgulayan Dağcı, "Yenilik olunca zaten satış oluyor. Babamızın (dokuma ile okumanın sonu yok) sözü, bizim düsturumuz. O yüzden yeniliklerimiz devamlı var. Royal Halı 2005 yılında kurulmasına rağmen şu an pazarda butik ve yeni ürünlerde en önlerde. Amacımız çok satmak değil, butik ürün yapmak. Sektörde standartları koymaya başladık. Bu yıl en az yüzde 30 büyüyeceğiz" diye konuştu. (aa)


ETİKETLER:

haber

http://www.radikal.com.tr/9779299779290

YORUMLAR

Bu habere henüz yorum yazılmamış.