Çıkmaz hayatlar

Karakter çeşitliliği ve olay örgüsü açısından çok verimli bir alan olarak, hem geleneksel yapının hem güncel değişimlerin yansıtılmasına imkân tanıdığı için...

Karakter çeşitliliği ve olay örgüsü açısından çok verimli bir alan olarak, hem geleneksel yapının hem güncel değişimlerin yansıtılmasına imkân tanıdığı için, sinema ve televizyonun en gözde mekânlarından biri olan mahalle, mesela 80'lerde Perihan Abla ve 90'larda İkinci Bahar'la gayet başarılı çalışmaların temel malzemesi olmuştur.
1995-98 yılları arasında yapılan ve bugüne dek TRT'nin farklı kanallarında defalarca yayımlanan ilk 37 bölümüyle kendisine ciddi bir seyirci kitlesi edindikten sonra, geçen ay yeni bölümleriyle yeniden ekrana gelmeye başlayan Şaşıfelek Çıkmazı, özellikle merkezinde yer alan güçlü kadın karakterler dolayısıyla farklılık arz eden, anlattığı ilişkiler ve sorunlarla 'kentli' bir resim çıkaran, keyifler kadar dertlere de uçarı bir mizah anlayışıyla bakan bir mahalle dizisi: Çeşitli hüsranlar yüzünden çocuklarıyla birlikte baba evlerinde yaşamak zorunda kalan çocukluk arkadaşı iki dul kadının çevresinde, bulundukları hallerden 'çıkmaya' çalışırken gündelik hayatın hüznü ve neşesi içinde 'yuvarlanan' mahalle sakinlerinin hikâyesi...
Yeniden ekrana gelmeye başladığında, çift yönetmen imzası taşıyan ilk üç bölümünde inişli çıkışlı bir anlatım görülen Şaşıfelek Çıkmazı, dizinin yaratıcısı olan tecrübeli yönetmen Mahinur Ergun'un senaryo yazarlığına yoğunlaşarak çalışmayı genç yönetmen Çağan Irmak'a emanet etmesinden sonra yine tutarlı ve akıcı bir üsluba kavuşmuş görünüyor. Ve her başarılı dizideki gibi, zengin karakter malzemesine lezzet katan, Derya Alabora, Zuhal Gencer ve Füsun Demirel başta olmak üzere, hepsinin
ismini saymaya yerimizin yetmediği geniş ve sağlam bir oyuncu kadrosu oluyor.

YAZARIN DİĞER YAZILARI