Şişelenen en iyi sıvıyı ürettik

300 yıldır votka üreten Nolet ailesinin 11'inci kuşak temsilcisi Bob Nolet, markası Ketel One için oldukça iddialı konuşuyor

Bob Nolet 1691’den beri kullanılan imbiğin önünde.

Hollanda’nın en köklü ailelerinden Nolet’ler, 1691’den beri ellerinde tuttuğu sihirli votka tarifini, Ketel One adlı bir markaya dönüştürdü. 50 ülkede satışta olan markanın sahibi Bob Nolet ise, 75 bin bin kişinin oturduğu Schiedam’da Nolet’lere ait yeldeğirmenleri, damıtımevlerini gezdirirken, bir kont havasında. Ama konu çocuklarına gelince, sıradan bir aile babasına dönüşüyor, 

Markanızın adı neden ‘Nolet’ değil de ‘Ketel One’?
Ailemiz 300 yılı aşkın süredir votka üretiyor. Damıtımevlerimizde 45 farklı markamız vardı. Babam Carl, ailemize ait kusursuz bir votka tarifimiz olduğunu için 1979’da işin başına geçince o ürünü markalaştırmaya yöneldi, diğerlerini üretmeyi yavaş yavaş kesti. Böylelikle ‘Ketel One’ yaratıldı. İsim konusuna gelince, her şeyin başladığı Ketel One (Birinci imbik) adını koymayı uygun buldu. O imbik hâlâ kullanılıyor, markamızın sembolü oldu. 

Votkanızı ilk ne zaman tattınız?
Ailemizde geleneksel hale gelen tatma işlemine 17 yaşına kadar başlamadım. Ama babam haftanın yedi günü çalıştığı için çocukluğum damıtımhanede geçti. Tabii o zamanlar içmemize izin yoktu, ama kokusuna alıştım. Bu özellik, şimdi çok işime yarıyor, Çünkü votkada koku da en az tat kadar önemli. 

Tatma işlemi nasıl işliyor? Günün sonunda sarhoş oluyor musunuz?
Babam ve ağabeyimle, tüm imbiklerden çıkan ürünleri tadarak kontrol ederiz. Bu işleme fabrikamızda farklı kollarda çalışan personelimizi de dahil ediyoruz. Temizlik görevlisinden, pazarlama bölümünde çalışanlara kadar, birçok kişi sürece katılıyor. Sarhoşluk konusuna gelince, tabii ki hayır, çünkü bir ya da iki yudum alıyoruz. Tüm şişeyi içmek gerekmiyor (Gülüyor.) 

Schiedam’da gezerken buranın kralı olduğunuz izlenimine kapıldım. Ama nihayetinde küçük bir yer. Bu kadar varlıklıyken daha büyük bir kente taşınma isteği duymadınız mı?
Neden duyayım ki? Çocuklarımın okuluyla işyerimin arası neredeyse iki dakika. Evimiz de yakın. Çocuklarımın normal bir hayat sürmesini istiyorum. Ben küçükken bu kadar çok şeyimiz yoktu. Yokluk nedir, iyi kötü bilirim. Onlar da havalara girmesin, ayakları yere bassın. 

Köklü bir ailenin vârisi olarak nasıl anlayabilirsiniz ‘yokluk’ nedir?
İkinci Dünya Savaşı ve sonrasında çok sıkıntı çekti ailem. Böylesine büyük bir buhran sürecinde, kimsenin kaliteli vodka içmek gibi bir lüksü yoktu tabii… Damıtımevlerimiz kapatılmadı, ama üretim azdı. Yine de işten çok insan çıkarmadık, çünkü çalışanlarımız da ailemizin parçasıdır. Personelimiz arasında, altı, yedi Yahudi aile varmış. Dedem savaş sırasında onları fabrikada saklamış. Hatta ailelerden bir tanesinde bir ressam savaştan sonra dedemin ofisinin duvarına teşekkür niteliğinde bir resim yapmış, aşağıda görebilirsiniz. 

Türkiye’den beklentileriniz neler?
ABD’de İngiltere ve Kanada’da oldukça popüler bir ürün Ketel One. 50 ülkede satıştayız. Türkiye’de en ünlü gece kulüplerinde ve barlarda var.Çok agresif pazarlama planımız yok, yavaş ancak emin adımlarla ilerliyoruz. Dünyanın en büyük alkollü içki üreticisi Diageo’yla işbirliğimiz de gayet iyi ilerliyor, 10 yıl içerisinde Türkiye’de çok büyük bir marka olacağımıza eminim.

.