Pijamanla gel...

Gömlek düğmeleri göbeğine kadar açık, kocaman kara gözlerinden öfke saçan ve hoşuna gitmeyen soru sorulduğunda racon kesip tespihini hırsla sallayan Cebrail Racub, koltuğundan en sonunda ayrıldı.

Gömlek düğmeleri göbeğine kadar açık, kocaman kara gözlerinden öfke saçan ve hoşuna gitmeyen soru sorulduğunda racon kesip tespihini hırsla sallayan Cebrail Racub, koltuğundan en sonunda ayrıldı. Arafat'ın kendini kovacağına inanmayan Batı Şeria güvenlik şefi "O kadar da kolay değil" deyip durdu son ana dek.
Perişan halleriyle dalga geçen Filistinliler bir zamanlar, 'Tanrı'yla Arafat'ın ortak özelliği ne?' sorusuna, 'Her ikisinin de Cebrail'i var' diyerek gülerdi. Ta ki, Arafat Cebrail'i tokatlayıp, alnına silah dayayıncaya dek.
Arafat daha önce de onu kovmaya çalıştı. Racup'un gücü ilk intifadada yerel bir lider olarak doğmasından geliyordu. Arafat ve arkadaşları ilk iki ay Tunus'tan şaşkın şaşkın olup bitenleri izlerken, Racup Filistin'de ateşli bir mücadele veriyordu. Sonra hapse girdi, ardından sürgüne gönderildi. Geri dönüp önemli görevlere gelince de, demokrasinin olmadığı her yerde olduğu gibi kendi krallığını kurdu. Arafat'ın karargâhının karşısına onunkinden daha büyük bir kale dikti. Amerikalılar Racup'un halef olduğunu düşünmeye başladığında Arafat, Racup'un biletini kesti.
Yaşlı tilkinin Racup'un yerine, El Fetih'in Batı Şeria'daki önemli bir ismini, Şeyh Hüseyin'i geçireceği söylentisi çıkmıştı birkaç yıl önce. Racup ise, "Tabii, buyursun gelsin görevi devralmak için, ama pijamalarını da getirsin. Çünkü nezarethanede kendisine verecek pijamamız yok" demişti açık açık. Demokrasiye en yatkın Arap halkı olsa da artık işgalden mi, Arafat yüzünden mi bir türlü demokrasiyi yeşertemeyen Filistin, büyük ve küçük Racup'larla dolu. Bundan zarar gören ise Filistin halkı...
Mamzer
'Başka Tanrı'nın çocukları' onlar. Yasalar, onlara 'mamzer' diyor. Topu topu 98 kişiler. Ana-babalarının 'günahı' 10 nesil peşlerini bırakmıyor. Mamzerler evli bir kadının eşinden olmayan çocuğu, eskiden şimdiki eşinin kız kardeşiyle evli babaların evlatları, boşandıktan 60 gün sonra hamile kalan kadınların bebekleri, eşleri 12 ay ortada görünmeyen kadınların doğurdukları. Onlar hayat boyu mamzer kalıyor. Kimlik kartlarında annelerinin adı, baba adı hanesinde de yazılı. Askere gidiyor, vergi veriyorlar, ama âşık olduklarıyla yuva kuramıyor. Hüküm kesin: 'Mamzersen, mamzer kalacaksın'. Yasalar, bir mamzerin yalnızca başka bir mamzerle ya da din değiştererek Yahudi olmuş biriyle evlenmesine izin veriyor. Bir de kader arkadaşları Şitukilerle... Şitukiler, evli olmayan kadınların çocukları. Onlar 10 kuşak boyu Şituki sayılmıyor ama yasalar onların da gönül işlerine sınırlama getirmiş: Şitukiler yalnızca bir şituki ya da mamzere gönül verebilir.
Mamzer ve şutikelere çoğalma hakkı tanımak istemeyen yasalar yalnızca bir alanda ayrıcalık tanıyor: Doğmadan ölme ayrılacağı. Kürtajın sıkı kurallara bağlandığı İsrail'de sadece sonucu bir mamzer ya da şituki olacak hamileliklerin sonlandırılmasına izin var.
Bu ortaçağ karanlığı bazen ürkütüyor...