scorecardresearch.com

Av Mevsimi'nin resmi

20/12/2010
Yavuz Turgul, 'Av Mevsimi'nde Tanyeli'nin resminden yola çıkmış ama onun Akdenizli ışığını es geçmiş. Tanyeli'nin olmasa da filmde epey resim görüyoruz

Filmin yönetmeninin ressam Yavuz Tanyeli’nin bir resminden yola çıktığını biliyoruz. Zaten ‘Av Mevsimi’, o resimle açılıyor açılmasına da bir daha ne resmi ne de resmin etkisi altında bir sahne görüyoruz.
Yavuz Tanyeli’nin meşhur Akdenizli boyası ve ışığını bilirsiniz... Gümüşlük’te yaşayan sanatçının her resmine bu ışık sirayet etmiştir. Karanlığına kadar... Tanyeli’nin karanlığı bile Akdeniz’lidir, bol yıldızlı, çakmak çakmak... Yavuz Turgul, Tanyeli’nin resminden yola çıkmış ama ışığını es geçmiş, görememiş. Aksine filmde, CNBC-E’deki suç ya da hastane dizilerinden aşına olduğumuz bir atmosferi tercih etmiş. Karanlık ve yapay bir ışık bu...
Film, Tanyeli’nin resminden sonra hemen böyle bir ışıktaki sahneyle başlıyor zaten. Ve işte o eli görüyoruz. Karanlık, güneşssiz bir orman sahnesinde nehirden baş veren o üç boyutlu cesete ait eli. El, son derece hiper-realist bir estetiğe sahip. Tıpkı yine o 25 dakikada bizi yerimize çakan dizilerdeki son 24 saat içinde kapanmış adli dosyaları tekrar açarak adaletin yerini bulacağı finalde Creedence Clearwater Revival’ın ‘Sen Hiç Yağmur’u Gördün mü’sünün çalındığı dizilerdeki eller gibi. Bu üç boyutlu elin daha sonra yine tıpkı o dizilerdeki adli tıp laboratuvarında büyüdüğünü göreceğiz. Elbette, Cem Yılmaz el şakası yaptıktan sonra...
Filmdeki eli yapan heykeltıraş Bülent İşcan’dan başkası değil. El karısına ait. Daha doğrusu el kalıbını almak için başvurduğu, sekiz saat sıcak suda beklettiği el, heykeltıraşın karısının eli. İşcan, balmumu heykelleriyle tanınıyor. Fenerbahçe Müzesi’ndeki balmumu heykellerin altında onun imzası var örneğin...
Tanyeli’nin değil ama film ilerledikçe epey resim görüyoruz filmde... Özellikle Çolakzade’nin evinde. Ne de olsa zengin evi! İşte bu evde gördüklerimizin arasında Neşe Erdok’u sayabiliriz. Dev Neşe Erdok resminin yanı sıra evde Mahir Güven ve filmin sahne yönetmeni, Turgul’un vazgeçemediği başarılı isim Sırma Bradley’in bir resimi de yer alıyor.
Mahir Güven’in resimlerine anastezistin evinde de rastlıyoruz. ‘Av Mevsimi’nin özendiği Amerikan dizileri de kimi zaman sanat tarihine başvurabiliyor. Mesela ‘Nip-Tuck’ın Balthus’un bir resmini ödünç aldığı bir bölüm vardı. ‘Cold Case’ gibi suç dizilerinin de sık sık Böcklin gibi sembolistlerden imge ödünç aldığına şahit olduk. Yine böylesi dizilerde karanlık atmosfer için sık sık alıntılanan Pre-Raphaelistleri de anmakta fayda var.
‘Av Mevsimi’nde yine de en çok tebriği sanat yönetmenine yollamak gerekiyor. O üç boyutlu elden Neşe Erdok’un eline işin plastik sanatlar boyutunu ihmal etmediği için... Son olarak ‘Av Mevsimi’nin kapalı mekânlarını, doğada ama güneşsiz sahnelerini düşününce, filmde madem resim görecektik Sezai Karakoç Özdemir ve Yaçın Karayağız görseydik demek istiyorum.

http://www.radikal.com.tr/103327010332701

YORUMLAR
(1 Yorum Yapıldı)
Tüm Yorumları Gör

Sezai Karakoç şair değil mi .. - hassanefendi

Sezai Karakoç şair değil mi ? Ressamı da mı var Fevzi Karakoç olmasın..