Ajda Pekkan'lı salsa albümü

Meğer Türkçe pop Afro-Küba diyarlarına da yakışırmış. Emir Ersoy, 'Kalipso Kralı' babası Metin Ersoy'dan aldığı feyzle iki müzik evrenini bir araya getirdi. Üstelik Ajda Pekkan, Kenan Doğulu gibi isimlerin eşliğinde

MÜZİK
Yaşama Bir Şans Ver
Emir Ersoy&Projecto Cubano
BGD Müzik


Demek ki, isminin Harry Belafonte olup olması fark etmiyor. İnsanın babası ‘Kalipso Kralı’ olunca kendisini Latin ve Karayip dünyasından alması mümkün olamıyormuş. Türkiye’nin ‘Kalipso Kralı’ Metin Ersoy’un piyanist ve aranjör oğlu Emir Ersoy için de durum geçerli. Müzik hayatına babasına eşlik ederek başlayan Emir Alpay, Vedat Sakman, Tarkan, Bengü, Burcu Güneş, Gülşen, Keremcem gibi isimlerle çalışırken on küsur yıldır da Kübalı ve Brezilyalı müzisyenlerle proje üretiyor. Hatta bu konuda öyle maharetli ki, yeni albümü ‘10 Şarkı 10 Şarkıcı’da bahsettiğim iki müzik evrenini bir araya getirmiş. 

Aranjmanın sınırları
Ajda Pekkan, Kenan Doğulu, Funda Arar, Metin Ersoy, Ayça Varlıer, Yaşar, Deniz Seki, Kubat, Tuğba Özerk ve Emre Altuğ tek tek stüdyoya girip belleğimize kazınmış parçaları Emir’in düzenlemeleriyle Projecto Cubano Salsa Orkestrası eşliğinde seslendirmişler. Üçü Kübalı toplam 12 müzisyenden oluşan orkestranın hazırladığı altyapı sayesinde albüm, kartoneti üstündeki ‘Salsa’ damgasının da hakkını fazlasıyla vermiş
Açılışı, sınır tanımayan estetiklerine rağmen ‘Her Yaşın Ayrı Bir Güzelliği Var’ demekte beis görmeyen Süperstarımız yapıyor ve hayatının her döneminde, yorumladığı her formda çok iyi bir şarkıcı olduğunu bir kez daha hatırlatıyor. ‘¡Señoras y señores!’ ile başlayan anonsun devamında Kenan Doğulu ‘Kime Ne’ ile projenin ruhunu on ikiden vuruyor. Semiramis Pekkan klasiği ‘Bana Yalan Söylediler’ ile karşımıza çıkan Funda Arar, kendi parçalarından daha iyi bir yorum çıkarıyor; çünkü hüner, bağırmadan söyleyebilmekten geçiyor. ‘Bir Zaman Hatası’yla bu hüneri gösteren Ayça Varlıer’e karşılık, orkestranın baskısıyla sesi eriyen Deniz Seki’nin ‘Üzgünüm Aşkım’ı ise malesef biraz araya gidiyor. Ajda Pekkan’ın nefis parçası ‘Üç Kalp’te ise Tuğba Özerk’ten ziyade bir gospel korosunu andıran geri vokaller dikkat çekici. Mirkelam’ın Latin kostümüne bürünmüş ‘Tavla’sına Kubat’ın gırtlağı son derece yakışmış ve bir de Emre Altuğ’un ‘Sıcak’ı meğer trompet için yazılması gereken bir parçaymış da haberimiz yokmuş. 

En büyük sürpriz ‘Masal’
Tabii dönüp dolaşıp ‘Kalipso Kralı’ Metin Ersoy’un ‘Ven Conmigo’su albümün elbette en iyisi ancak ‘10 Şarkı 10 Şarkıcı’nın bence büyük sürprizi ‘Masal’ olmuş. Çünkü girişteki piyano ve tango düzenlemesi ile Yaşar’ın parçası öyle yeni bir kimlik kazanmış ki, pop âlemine aranjmanın sınırlarıyla ilgili yerinde bir örnek oluşturuyor. Esasında salsa ve Türk popuna daima temkinli yaklaşmama karşın ‘10 Şarkı 10 Şarkıcı’nın müzikalitesini gayet yüksek buldum. Albümün sokak hayvanlarına ithaf edilmesi ise ayrı hoşluk olmuş. Kısacası her şey iyi, fakat gönül, Emir Ersoy’u biraz da farklı projelerde görmek ister. Çünkü dünya geoid şeklinde olduğu için hep aynı yönde gidince varılan Afro-Küba diyarları da hep aynı oluyor.

.