Aranjmanların zamane 'sound'uyla sınavı

Candan Erçetin, müzik hayatının 15. yılını ismiyle müsemma albümü 'Aranjman 2011'le kutluyor. Ancak özgün Erçetin parçaları, bu yıldönümüne daha çok yakışırdı

Yerli pop’un ‘frenk üzümü’ Candan Erçetin profesyonel müzik yaşamının 15. yılını Pasaj Müzik etiketli ‘Aranjman 2011’ isimli albümle kutluyor. 1995 tarihli ilk albümü ‘Hazırım’dan bu yana incelikli parçaları, halk ezgileriyle zorakileşmemiş ilişkisi, piyasanın nabzını tutabilmesinden ötürü sapmaktan çekinmediği remiks yolları ve başta Mete Özgencil olmak üzere doğru isimlerle yaptığı işbirliği Erçetin’i bu 15 yılda tartışmasız saygıdeğer kıldı. Tepesine öğretmenliğin kutsiyetinden kelli alışık olmadığımız bir hare de eklenince Erçetin’in yaydığı ışık birçoklarınınkinden parlak oldu.
Bunlara karşılık biteviye söyleyiş tarzı, kusura bakmasın ama, kendisine mütemadiyen taktığı çelme oldu. Lakin adı üstünde, “bu onun tarzı” olduğu için, o kapalı sesin vibratoyla verdiği sınav muhtemelen hiç bitmeyecek.

Esasında aranjmanlar ve Fransızca gibi Erçetin’in gayet yetkin olduğu iki başlığı birleştirmesinden ötürü ‘Aranjman 2011’ 15 yılı iyi temsil ediyor. Üstelik Erçetin’in müziğimizi ve kültürümüzü etkileyen, önce Fransızca sözleriyle tanıyıp sonra Türkçeye uyarlayarak dilimize doladığımız şarkıları kayıt altına alarak gelecek kuşaklara kaynak sunma ümidine de bilfiil hizmet ediyor.

Yeni enstrümantasyon

Sözlerinin naifliği ve adaptasyonunun damak tadımıza uygunluğu ile pop müzik tarihimize nakşolmuş 14 parçayı bir araya getiren Erçetin bunları yepyeni bir enstrümantasyonla Türkçe ve Fransızca olarak seslendirmiş, heyhat ikinci türev burada ne yazık ki negatife dönmüş. Rüştünü ispat etmiş ‘Deniz ve Mehtap’, ‘Her Yerde Kar Var’, ‘Entarisi Ala Benziyor’(Ali), ‘Dünya Dönüyor’(Atlıkarınca), ‘Hoşgör Sen’, ‘Üç Kalp’, ‘Karlar Düşer’, ‘Yalanmış’, ‘Selam Söyle’, ‘Sessiz Gemi’, ‘Memleketim’ ve‘İstanbul’ (Not Constantinople) zamane sound’una geçirilirken, Erçetin’in yorumundan da nasiplenerek yavan kılıklara bürünmüş. Burada da başarısından sual olunmaz Alper Erinç’e değil, zamanın ruhuna dönüp bakmalı. Yıllardan 2011 olduğuna ve ortalıkta yeni bir Norayr Demirci olmadığına göre yoğun bir aranjman albümündense üretmekle ilgili açmazı olmayan Candan Erçetin’in orijinal parçalarının yer aldığı bir albüm ‘Türkçe Sözlü Hafif Batı Müziği’ tarihimize düşülecek daha vurucu bir not olabilirdi. Öyle ya da böyle nice 15 yıllar dileyerek kendisini muhabbetle selamlıyorum, ‘À bientôt’ Candan Erçetin.

Candan Erçetin
Aranjman 2011
Pasaj Müzik

.