Sizce güç nedir? Para mı sağlık mı?

Güç denince aklınıza ilk ne gelmektedir? diye de soruyu netleştirebilirim. 'Para, sağlık' dışında başka seçenekler de var...

Güç denince aklınıza ilk ne gelmektedir? diye de soruyu netleştirebilirim. ‘Para, sağlık’ dışında başka seçenekler de var:
“Kuvvet, başarı, kariyer, kendi ayakları üzerinde durabilmek, akıl-beyin-zekâ, huzur, mutluluk, fiziksel güç, maneviyat, aile, iktidar, birlik-dayanışma,
bilgi-eğitim.’
Araştırmayı kendi çapında bizim gazetede de yineledim. İsim vermeyeyim de, kadınlar “Sağlık” diyor.
Erkeklerde farklı sonuçlar çıktı.
“Para” diyenler çoğunlukta. Gençlerde “Maneviyat” diyen de var. Solcu geçmişi bilinen köşe yazarlarımızdan biri “Mutluluk” yanıtını verdi. “Ben çok parasız yaşadım” diyordu.
Gelelim Ergo‘nun araştırmasının sonuçlarına.
Adındaki İsviçre’yi kaldıran ve bu aralar büyük bir marka kampanyası yapan Ergo‘nun araştırması.
Telefonda Türkiye genelinde
1020 kişiyle yapılmış araştırma.
Sonuçlar ilginç.
Güç denilince erkekler “Para” diyor.
Kadınlar ise “Sağlık.”
Bilgi, dayanışma, iktidar, aile bağları, maneviyat, fiziksel güç mutluluk, huzur akıl-beyin-zekâ yüzde 2’nin de altında.
Kadınların güç algısının, erkeklere göre ne kadar farklı olduğunu araştırma bir kez daha ortaya koyuyor.
Kadınlar ‘sağlıklı olduklarında’ güçlü hissediyor. Bir de ‘mutlu oldukları zaman.’
Yine ne ilginçtir ki sağlık, kaybedildiği anda güçsüzlüğün baş nedeni oluveriyor.
‘Kendinizi en az güçlü hissettiğiniz an ne zamandır’? sorusuna, hem kadınlar, hem de erkekler ilk sırada ‘Sağlıkla ilgili sorun olduğu zaman’ yanıtını veriyor.
Kadın-erkek farkı bir kez daha kendini gösteriyor.
Kadınların en az güçlü hissettiği an sıralamasında, ikinci sırada ‘mutlu/keyifli olmama’ buluyor.
Erkeklerin ikinci en çok verdikleri yanıt ise ‘parasızlık.’

Mutluyum ama âşık olamam
Ekonomik sıkıntı, siyasetteki kavgalar, terör, büyük kentlerdeki karmaşa, olumsuz olan her şey bir yana biz Türkler ısrarla kendimizi mutlu addediyoruz. Ergo’nun araştırmasına göre sadece yüzde 6’lık kesim mutsuz. Yüzde 70’imiz ise mutlu veya çok mutlu. 1020 kişiye önemüzdeki 5 yıl içinde çeşitli olayların olma ihtimali sorulmuş. Deprem, eve-işyerine hırsız girmesi, yangın çıkması, arabasının çalışması büyük ihtimal. Âşık olmak ise büyük ikramiyeyi kazanmaktan bile daha az ihtimal.

Kadınlar, kocalarının yanında güvende, erkekler ise ailelerinin
Ergo’nun ‘güç, güven’ araştırmasını yaptırmasının bir nedeni de sigorta pazarını büyütmede hangi yolların izlenmesi gerektiğini bulmak.
ERGO Türkiye İcra Kurulu üyesi Sedef Korkmaz, Türkiye’de sigorta pazarının yeterince büyümemiş olmasını toplumun kültürel yapısına, kaderciliğine ve dini inançlarına bağlıyor.
‘Allah korusun’, ‘Allah yazdıysa bozsun’ temennilerine göre hareket etmek bir bakıma sigortacılığa da ket vuruyor.
Araştırmada güven ve güvence algısı ile ilgili bölüm de ilgimi çekti. Paylaşayım:
Kadınlar da, erkekler de “Kendinizi, yanındayken en güvende hissettiğiniz kim?” sorusuna öncelikle “Aile” yanıtını veriyor. Ancak kadınlarla erkekler karşılaştırıldığında kadınlar yüksek oranda “Eşim” yanıtını veriyor, erkekler ise “Ailem.”
“Paranızla ilgili konularda en çok kime/neye güvenirsiniz?” sorusunda ise ‘banka’ seçeneğini işaretleyenler her 100 kişiden sadece 20’si.
Kadınlar parasal konularda ‘kocalarına güveniyor.’
Erkekler ise ‘kendilerine.’

Genç girişimciler yarışması
Gazeteye gelip, giderken ‘anayolu’ kullanıyorum ama geçenlerde ilk defa saptım, Forum İstanbul‘a. Genel Müdürü Portekizli Joao Xavier ile ‘earth cafe’de bir araya geldik. Kafe, Yunanlı Kitchen markasına ait. Türkiye’de benzer bir marka olunca ‘earth’ adını almışlar.
Bayrampaşa’da Forum İstanbul faklı bir dünya yaratmış. Joao Xavier de “5 yıl içinde Bayrampaşa’yı tanıyamayacaksınız. Rezidansların yeni gözde semti” diyor.  Joao Xavier Türk kültürünü, dilini, alışveriş alışkanlığını öğreniyor. “Avrupa standardında faal olan bu kadar çok Türk markası olduğunu bilmiyordum” diyor. Mesela Portekiz’de çok katlı alışveriş mağazaları hiçbir zaman başarılı olamamış. Xavier, Boyner, YKM örneklerini vererek, “Önemli oldan öyle birçok katlı sistem kuracaksın ki insanlar geldiğinde eğlensin, alışveriş yaparken”
diye anlatıyor.
Asıl konumuz, girişimcilerin, hayallerini hayata geçirmede en büyük sorunu finansal destek eksikliği.
Forum İstanbul, perakende sektörüne yenilikçi fikirler kazandırmak, daha önce denenmemiş fikirlerin hayata geçmesini sağlamak, genç girişimleri desteklemek amacıyla ‘Forum Genç Girişimciler Yarışması’ düzenliyor.
Yarışmaya katılmak isteyenler uygulanabilir ve orijinal projelerini,
31 Ağustos’a kadar teslim edebiliyor. Detaylar www.forumistanbul.com.tr web sitesinde.
Yıllık iznimin bir bölümünü kullanıyorum, görüşmek dileğiyle...